Pijnlijke borsten

<p>Maand geleden ben ik bevallen. Tepelkloven zijn gelukkig over en bijna geen pijn meer tijdens het voeden. Maar NA HET VOEDEN beginnen mijn borsten erg te jeuken en ze zijn heel gevoelig branderig en een drukkend gevoel erop. Ik heb hrt dan niet t over mijn tepels maar echt borsten zelf. Heeft iemand dit ook (gehad)? </p>

Hoi, ik ben 6 weken geleden bevallen en heb dit ook. Het kriebelt dan ook echt soms wat steken. Ik denk dat dit de melkklieren zijn.

Hallo ttammm, dit klinkt als wat ik heb gehad! Bij mij bleek het spruw te zijn, dat in mijn melkklieren zat. Daardoor was er aan de buitenkant niks te zien (misschien iets rode tepels, maar niks heftigs), maar had ik wel elke keer na het voeden enorme last. Ik omschreef het soms echt alsof mijn borsten in brand stonden.
Check eens in het mondje van je baby. Spruw is niet alleen echt witte vlekken, maar kan ook alleen een wit waasje op het tongetje geven. Het kan zelfs zo zijn dat je baby geen spruw (zichtbaar) heeft, maar jij wel in je borsten. Ik heb uiteindelijk weken aangeklooid met daktarin en gentiaan violet, zonder succes omdat het allemaal uitwendige middeltjes zijn. Toen 1 capsule fluconazol gekregen en het was een dag later helemaal over!
Mijn huisarts geloofde niet dat het nog spruw was, maar een lactatiekundige hield vol dat dit het wel moest zijn. Maar goed ook dus, want anders had ik nooit die fluconazol gevraagd!
Ik zou dus even met je huisarts overleggen, of contact opnemen met een lactatiekundige. Ik ben toen gewoon via het telefonisch spreekuur geholpen, dus een volledig consult was niet eens nodig!

Terug
Bovenaan