Pijnlijke borsten

Hallo daar! Ik heb pijnlijke tepels en steken in de borst en waarschijnlijk komt dit door een schimmelinfectie. Ik heb daktarin orale gel die ik nu 3 dagen gebruik. Mijn kindje heeft nu minder last, maar mijn borsten doen nog steeds pijn. Wie heeft dit ook gehad en welke medicijnen of andere zaken hebben hierbij geholpen?
Alvast bedankt!
 
Hoi Anne!
Zelf heb ik precies hetzelfde gehad. Mijn dochtertje had spruw en heb ik behandeld met daktarin orale gel. Iedere keer als ik gevoed had, even een behoorlijke druppel op mijn pink en goed rechts, links en op de tong in de mond van de baby aanbrengen. Maar daarnaast heb ik ook iedere keer na de voeding mijn tepels ingesmeerd met die gel. Als je dit niet doet besmet je elkaar iedere keer weer. Bovendien heb ik met Molkosan (van dr. Vogel)op een watje ieder keer voor dat ik de gel erop deed bij mezelf, mijn tepels schoongemaakt. Dit is zuur en daar kunnen schimmels niet tegen. Dit heeft toch wel ongeveer 4 weken geduurd, maar het was dan ook echt hardnekkig. Wij zijn er allebei vanaf gelukkig. Mijn borsten doen geen pijn en mijn dochtertje drinkt weer goed.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes en doorgaan!

Groetjes, Miriam
 
Dag Anne,

Echt ellendig spruw! Ik heb zo'n vijf weken getobd en uiteindelijk is het overgegaan nadat mijn zoontje aan de diflucan is gegaan 9daarvoor had hij Nystatine, maar dat werkte niet) en ikzelf nystatine creme heb gebruikt. De nystatine gebruik ik nog steeds, soort van preventie, want het is erg hardnekkig en komt gemakkelijk terug.

Probeer vol te houden; het is zalig wanneer je kindje weer "normaal" drinkt!
 
Terug
Bovenaan