pijnlijke borsten

Hoi Allemaal,
Nu vier weken geleden is mijn zwangerscahp mis gegaan in de 10e week. Bij mij is alles spontaan gekomen en daar ben ik persoonlijk wel blij mee. Mijn lichaam reageert dus zoals het hoort. Maar het blijft toch erg pijnlijk en verdrietig. Maar nu heb ik een vraag. Mijn man en ik hebben er voor gekozen om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en maar te zien wanneer het lichaam er weer klaar voor is. Nu had ik afgelopen week een paar keer last van een ligt menstruatie gevoel maar zinds donderdag is dat weer helemaal over en doen alleen mijn borsten nog al pijn. Het lijkt dus alsof ik weer zwanger ben maar de test van vrijdag vertelde dat ik niet zwanger ben. Zijn er meer mensen die last hebben gehad van pijnlijke borsten zonder dat ze zwanger waren of ongesteld werden. Ik heb daar nooit last van gehad en in de 8e week van de zwangerschap was het ook al weg. Dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Daarbij wil ik ook weten of er mensen zijn die meteen na een miskraam zwanger zijn geworden. Kan dit uberhauot wel.

groetjes

Hoi anoniem,

Na een miskraam heeft het lichaam tijd nodig om weer "in de oude staat" terug te komen. Je hormoonhuishouding moet weer op het gewone peil komen. Je pijnlijke borsten kunnen hier heel goed mee te maken hebben. Over het algemeen wordt aangeraden om na een miskraam eerst veilig te vrijen en te wachten tot je ongesteld geworden bent. Je weet dan ook beter (mocht je weer zwanger worden) hoe ver je bent en je weet zeker vanaf welk moment je weer vruchtbaar bent.

Veel succes!

Hoi Anoniem,
Bedankt voor de reactie. Ik schrik er wel een beetje van hoor want ik heb aan mijn huisarts EN aan mijn verloskundige gevraagd of ik voorbehoedsmiddelen moest gaan gebruiken en beiden vertelde mij dat dit absoluut niet nodig was. Zodra de miskraam over was, zou het lichaam weer klaar zijn voor de volgende zwangerschap en een rust periode zou absoluut niet nodig zijn. Ik kan er nu niks meer aan veranderen dus ik ga het maar gewoon afwachten. Maar in ierder geval bedankt voor de reactie

hallo anoniem,

Ik zelf heb 3 weken geleden een miskraam gehad.
Ik heb sinds deze week ook erg pijn in mijn borsten, net als toen ik net zwanger was. ik heb sinds die miskraam toch nogal wat zwangerschapskwalen en twijfel er wel eens aan of ik nog zwanger ben of alweer.
Wij gebruiken ook geen voorbehoedsmiddelen, dat hoeft ook niet, heb het na gevraagt aan de dokter enz.
Zodra het vloeien van je miskraam over is, is je lichaam weer in staat zwanger te worden. en als je dat bent, is het ook niet echt moeiliijk om te bepalen wanneer zeg maar, dan gaan ze uit van je miskraam, net als he laatste keer ongesteld zijn, of ze kijken heover je bent met een ego.
Dus maak je geen zorgen!!
Ik hoop voor je dat je zwnager bent!!
Heel veel succes!!

Groeten Mena

Hoi,

Ik ben in september na een miskraam van 9 weken gecurriteerd. Mijn menstruatie heb ik nooit meer gehad en ben er achter dat ik inderdaad meteen weer zwanger ben. De arts had mij inderdaad ook verteld dat het geen kwaad kon om meteen zwanger te worden, het gebeurt alleen als je lichaam er aan toe is. Je weet inderdaad niet hoever je bent dus heb ik een inwendige echo gehad en ik ben nu 6 weken. (dacht zelf vanaf de curritage 8 weken). Ik vindt het aan de ene kant natuurlijk super maar ben ook zo bang dat het weer mis gaat. Ik blijf nu gewoon regelmatig onder controle om te zien of alles goed groeit enzovoort. Het kan medisch gezien dus gewoon maar de meeste raden het psygisch gezien af. Dus maak je niet te druk en hoop net zoals ik dat het dit keer goed gaat. Succes.

Groeten van Mandy

Hoi,

Ik moet morgen gecuretteerd worden en de gynacoloog zei tegen ons, dat we de eerste menstruatie moeten afwachten, en daarna mag je weer gewoon zwanger worden. Maar ik lees van anderen ook dat ze meteen weer zwanger mochten worden. En het schijnt zo te zijn dat je na een miskraam vaak snel zwanger wordt.

Groetjes en sterkte.

Dag allemaal,

Voor wie er wat aan heeft volgt hier mijn verhaal.
Ik heb half oktober een miskraam gehad na een zwangerschap van (vermoedelijk) 7 weken. Ik ben daarna 1x gewoon ongesteld geworden (8 november) en ben er sinds vandaag achter dat ik weer zwanger ben. Ik was niet meteen weer zwanger dus, maar wel snel!
Verder duurde het na mijn miskraam bijna 4 weken tot alle hcg uit m'n lijf verdwenen was, dus die zwangerschapskwaaltjes kunnen best even aanhouden!

Iedereen heel veel succes!

Liefs,

Isabella

hallo mensen
ik heb ook net een miskraam achter de rug van een tweeling.
maar ik ben nu 6 weken verder en ik
ben nog niet ongesteld,
kan iemand mij helpen ik weet geen raad meer
groetjes p,s alvast bedankt

Terug
Bovenaan