Pijnlijke darmen

Hoi!
Ik ben sinds gister 10 weken zwanger en sinds 2 dagen pijn in mijn onderbuik en ik kan heel slecht naar het toilet. Iemand die dit ook heeft of iemand met tips?
 
Ha! Ja, heb dit in mijn eerste zwangerschap ook gehad. Ik dacht toen ‘het hoort erbij’ en trok niet aan de bel, werd bijna mijn dood. Dus op tijd aan de bel trekken!
Heb nu in mijn tweede zwangerschap zakjes macrogol en electrolyten gekregen via de huisarts om de stoelgang soepel te houden. Dat werkt goed.
 
[quote quote=10550042]Ha! Ja, heb dit in mijn eerste zwangerschap ook gehad. Ik dacht toen ‘het hoort erbij’ en trok niet aan de bel, werd bijna mijn dood. Dus op tijd aan de bel trekken!
Heb nu in mijn tweede zwangerschap zakjes macrogol en electrolyten gekregen via de huisarts om de stoelgang soepel te houden. Dat werkt goed.[/quote]Oké super bedankt voor de tip! Hoeveel neem je er dan in per dag en hoelang doe je dit?
 
Toen ik er in mijn tweede zwangerschap weer last van kreeg (ik weet niet meer precies met hoeveel weken dit was, maar al wel heel vroeg, voor 10 weken), heb ik er in eerste instantie, ongeveer een week lang, er 2 per dag genomen. Toen heel lang 1 zakje en op dit moment (nu 39 weken) alleen nog naar behoefte, meestal zo’n 2 keer per week.
Ik mag er van de huisarts maximaal 3 per dag als het echt helemaal vast zit.
 
Terug
Bovenaan