Pijnlijke eisprong of toch iets anders??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken.

Ik heb sinds gisteravond erg last van m'n onderbuik en dan vooral in de buurt van m'n liezen, zowel links als rechts. Als ik een cyclus zou hebben van 28 dagen zou vandaag m'n eisprong zijn. Ik weet nog van de vorige keer dat ik m'n eisprong wel voelde aankomen, maar zo pijnlijk als nu had ik dat nooit. Ik heb vanmorgen zelfs een pijnstiller geslikt. Nou zat ik te denken aan een blaasontsteking hoewel ik die nog nooit heb gehad. Ik heb geen last met plassen of iets dergelijks.

Heeft er iemand van jullie ook zulke pijnlijke eisprongen of zou het iets anders kunnen zijn??

Alvast bedankt.

TeHa, 1e ronde, 2e kindje

hoi TeHa,
ik hoop dat ik je kan helpen, bij mij voelt de eisprong heel pijnlijk, ook omdat je nu al die dingen voelt als je de pil niet meer slikt, dus dat kan het zijn, maar heb nog 1 tip, heb je aldoor dat gevoel?want ik had namelijk vorige maand heel erg steken in mijn onderbuik en onderrug en zakte bijna door mijn benen van de pijn, even naar de dokte geweest en die zei dat het mijn dikke darm was (zonder te hebben gekeken)daar schijnen veel mensen last van te hebben en is gewoon lastig.als ik dan zeg maar naar de wc ga is de pijn over, nou ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen!

liefs leetje

Hi,

Ik moet zeggen, ben nu al wat rondes verder, maar vorige maand heb ik voor het eerst ook een pijnlijke eisprong gehad. Ik voelde ook erg duidelijk steken in de buurt van mijn linker en rechter lies....onderbuik. Daarnaast had ik dezelfde tijd erg veel doorzichtig slijm waar ik draden van kon trekken (cervixslijm), dus ik kon het verband wel leggen. Helaas ondanks het klussen toch niet zwanger, maar nu inmiddels in de volgende ronde.

Jij heel veel succes. Ik zou de komende dagen nog maar ff klussen en dan hopen en wachten.....(zucht).

Liefs, Clau

Hoi,

Hoe herkenbaar! Heb er ook last van, maar sinds de mk+curetage nog iets erger. Vorige maand het toppunt. Een hele week lang ongikrampen. Het was niet mijn darmen, dat weet ik zeker. Als ik daar last van heb voelt het heel anders. Ben ook bij de HA geweest. Hij gaf aan dat ik er pijnstillers voor mag slikken. Niet alleen paracetamol, maar ook naproxen. Niet langer dan 3 dagen. Het zou niet schadelijk zijn voor een eventuele net ontstane zwangerschap. Nou vind ik zulke pijnstillers ietwat te ver gaan, dus ik hou het op de paracetamol. Heb nu mijn eisprong, en alweer 3 dagen "pret". Nog geen pijnstillers genomen, maar fijn om te weten dat het wel mag als het me te gek word.
In de periode voordat ik van onze zoon zwanger werd heb ik er niet zo'n last van gehad. Ze hebben geen idee waar het ineens vandaan komt. Maar het schijnt regelmatig voor te komen bij vrouwen die zwanger willen worden, na pil of spiraalgebruik.

Het kan dus je eisprong zijn. In ieder geval veel klusplezier, en ik zal voor je duimen!
Groetjes, Kat

Lieve Leetje, Clau en Kat, harstikke bedankt voor jullie snelle reactie.
Leetje (of was het Clau ), m'n darmen zijn het niet. Ook na "de grote boodschap" bleef de pijn.
Omdat ik normaal een cyclus van 25 dagen heb vind ik het zo vreemd dat ik die ovulatiepijn nu pas heb, op dag 14 dus terwijl ik m'n ei op dag 12, dus woensdag had verwacht. Nouja, het vrouwenlichaam is een gek ding zullen we maar zeggen he?!
Aan ons geklus kan het deze maand in ieder geval niet liggen .

Kat, ik ga na jou verhaal nog maar een Ibuprofennetje er tegen aan gooien dan. Ik  had trouwens wel gelezen dat jij ook zo'n pijn tijdens je eisprong had, maar ik kon je stukje tekst niet meer terug vinden.

Dames, nogmaals bedankt voor jullie reactie en allemaal heel veel geluk!

Groetjes T.

haihai
heb ook de afgelopen 2 keer een eisprong gehad en gevoeld (au!!) en weet dus precies wanneer hij kwam. maar ik had gelezen bij baby brabbel dat je gerust een pijnstiller kan nemen hoor. het gaat erom dat je niet een heel pakje leeg eet tegen de pijn. dus structureel pijnstillers of ibuprofen slikken is niet goed maar een enkele zo eens een keer maakt niet uit. je kan het terug lezen op babybrabbel.org. en dan b9ij het stuk waar je vragen kunt stellen aan deskundigen.
groetjes ini

Hoi allemaal,
De pijn was vanmorgen bijna helemaal weg, dus ik denk dat het toch echt een eisprong is geweest . Vind het ondanks dat het de tweede keer is toch allemaal weer heel erg spannend hoor.

Nou nog 2 weken geduld op zien te brengen..... *zucht*

Groetjes T.

Terug
Bovenaan