Pijnlijke harde buiken, nu al?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben op dit moment 22,5 week zwanger van ons 2e kindje. Ik merk goed dat dit mijn tweede zwangerschap is, aan de grootte van mijn buik. <br />Nu heb ik sinds twee nachten last van pijnlijke harde buiken ‘s nachts. Word er vaak wakker van. Mijn buik voel als een harde ballon. <br />Op de dag heb ik meer zo nu en dan een zeurend gevoel in mijn buik, maar dat is anders dan dit. Ik schaal dat meer onder bandenpijn.</p><p>Heeft één van jullie hier ervaring mee? Vind het ook zo wat om onnodig de verloskundige te moeten bellen. </p>
 
Hier ook gehad bij ons eerste kindje. Moest per direct minder gaan werken. (Werk in het onderwijs) Wat een wereld van verschil was dat. Daarna ook nauwelijks meer last gehad van harde buiken, tenzij ik teveel deed op een dag.
 
Waarom zou je niet je verloskundige bellen? Die weet het allemaal beter dan wij. 
Ik had zelf wel veel harde buiken vanaf het begin van mijn zwangerschap maar die deden geen pijn. Ik was helemaal niet gestrest en deed ook niet teveel; sommige vrouwen hebben dat nu eenmaal meer. Hoeft niets te betekenen, maar ik zou het wel even laten controleren. Wakker worden van pijn vind ik wel vrij heftig.  
 
Ik heb het zelf ook in die termijn gehad, voornamelijk s nachts als ik naar de wc was geweest.. De verloskundige zei toendertijd tegen mij dat (mits het niet 10x per uur voorkwam en er geen regelmaat in zit bvb echt elke avond/nacht) het niet veel kwaad kon. Zou gewoon even overleggen, daar zijn ze voor! Bij mij is het vanzelf weer weggegaan en heb er nu (37w) af en toe last van. Fijne zwangerschap nog!
 
Ik zit nu in dezelfde week als jij (22+2) en ik heb er ook wel regelmatig last van. Niet zo erg als wat jij beschrijft. 
In mijn vorige zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad. 
Ik zou het gewoon navragen hoor. Ze vinden het heus niet erg. Duurt het nog lang voordat je op controle gaat? 
 
Ja goed om na te vragen, kan bijv ook een signaal voor blaasontsteking ofzo zijn. En soms betekent het rustig aan doen, soms heb je inderdaad 'gewoon' een gevoelige buik.
 
Terug
Bovenaan