Pijnlijke huid (buik) na keizersnee

<p>goedenavond dames. Ik ben even benieuwd naar ervaringen van dames die ook een keizersnee hebben gehad. </p><p>Ik heb 2 weken geleden een keizersnee gehad en het herstel gaat voor mijn idee best snel. Het enige waar ik nu last van heb is dat mijn huid rond het litteken en de huid vlak onder me navel behoorlijk gevoelig is. Je kan het vergelijken met een hele gevoelige huid als je grieperig bent. </p><p>Herkent iemand dit? En hoe lang duurt dit gevoel? Me kleding schuurt er langs en erg prettig is het niet! </p>

Het is pas 2weken geleden.
Volgens mij is het minimale herstel al 6 weken.
En ik denk waar jij last van hebt dat dat nog weleens langer kan duren.
Geef het De tijd. 
Misschien als je veel last hebt dat je iets van een pijnstiller kan vragen aan je dokter ?

Hoi,
Ten eerste; gefeliciteerd! Ik heb ook een keizersnede gehad, 3 maanden geleden. Het litteken heb ik nog steeds last van. Zeker als het regenachtig weer is (klinkt raar, maar het is toch zo). Mijn litteken trekt af en toe, ook de huid er omheen. Broeken die wat strakker zitten, zitten ook niet lekker. 
Ik ben nu aan het smeren, hopen dat dat helpt. 
Dus ik ben bang dat het wel even kan duren voordat je geen last meer van het litteken hebt. Fijn dat je verder goed herstelt! Het is een behoorlijke ingreep hè :-(
Geniet van de kraamtijd!

@ noor. Bedankt. Het is idd een beste ingreep. Was helaas niet gepland. Na een vervelende bevalling uiteindelijk een spoedkeizersnee. geworden.  dus vond het behoorlijk moeilijk te accepteren in het begin.
Mijn litteken doet wonderbaarlijk eigenlijk helemaal geen zeer. Het is voornamelijk mijn huid er boven en vlak onder mijn navel. Maak me daar een beetje zorgen om. 

Bij mij was het ook helaas een spoedkeizersnede. Na een bevalling van 30 uur. Ik vond het ook moeilijk om dat te accepteren. Je wilt liever dat het ‘gewone’ bevalling is. Inmiddels heb ik me daar bij neer kunnen leggen. Veel erover praten helpt!
Dat je last hebt van de huid er omheen is ook normaal. Dat had ik in het begin ook. Onder het litteken voelde ik eerst juist helemaal niks, dat gevoel is nu wel weer terug gelukkig. 
Vooral proberen rustig aan te doen. Wel een beetje lastig met een baby ;-)

Ik heb 9 weken terug een keizersnee gehad. De eerste 6 weken heb ik alleen jurkjes gedragen, broeken deden echt zeer! 
De eerste weken deed de wond ook echt nog wel pijn, het duurt echt wel 5-6 weken voordat de pijn helemaal weg is. Nu is het om de wond heen nog wel een beetje dik en gevoelloos, maar de pijn is weg. 
Geef het de tijd! Het is nog maar 2 weekjes terug ;)

Ik heb 4mnd geleden een geplande ks gehad. 
Het stuk tussen mijn navel en litteken is nog steeds gevoelloos/gevoelig. Vooral als ik een dag teveel gedaan heb, voel ik dat echt op de plek van het litteken. 
Ik droeg in het begin nog steeds mijn zwangerschapsbroeken omdat die het beste zaten. Ben pas sindskort terug op 'normale' broeken. Verder indd zoals al werd gezegd veel jurken gedragen. 
Een lage broek kan ik nog niet hebben, voor mijn gevoel schuurt dat echt en heb ik savonds last van het litteken. 
Ondanks dat je een hoed herstel heb wil ik je wel meegeven goed naar je lichaam te luisteren en echt je rust te nemen! 

Hi,
Ik heb 2 keizersnedes gehad. Bij de eerste herstelde ik heel snel en was ik heel snel weer op de been. Daarna ook nooit geen last meer gehad. Nu 8 weken geleden m'n tweede keizersnede gehad en het is nu wel anders. Heb weken lang last in m'n buik gehad, last van de wond/litteken gehad, mezelf niet lekker gevoeld, enz.. Het was een pittig herstel deze keer. En nog! M'n litteken is nog altijd niet helemaal dicht en heb best nog weleens last van m'n litteken. Ligt er ook aan wat ik doe op een dag. Broeken hoef ik nog niet aan te doen, het zijn hier alleen maar leggings. Gaat waarschijnlijk nog wel even duren hier.. Dus na 2 weken is echt te snel meid is nog veel te kort, je moet het echt niet onderschatten. Rustig aan en geniet lekker van je kindje. Groetjes.

Terug
Bovenaan