pijnlijke knieen

Hai

Effe een vraagje?
Sinds ik ben bevallen (22 september) heb ik vreselijke last van pijnlijke knieen.
Ik ben dan ook wel veel aangekomen van de 50 naar de 72 waarvan ik er nu gelukkig nog maar 57 weeg,dus das best wel wat gewicht als je dat niet gewend bent.
Ik heb ook nog eens last van platvoeten en ik draag daarom ook steunzolen,ik heb die alleen weinig kunnen dragen omdat ik zoveel vocht vasthield en alleen maar op slippers kon lopen.
Zou dat de oorzaak zijn dat mijn knieen zo,n zeer doen ,en zijn er meer moeders die er last van hebben?Of iemand een tip behalve naar de dokter gaan ,want onze dokter stuurt me dan toch weer naar huis met het bericht kijk het maar effe aan.
Nou ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Wendy

hoi Wendy,

Ik heb ook last van mijn knieen gehad. Ook veel vocht en veel kilo's, daarbij steunzolen die ik niet kon dragen omdat ze niet in slippers passen. Sinds ik mijn zolen weer draag is het bij mij over. Draag je zolen dus en let ook op je houding met de kleine oppakken,   dragen en voeden.

groetjes, Diane

Hai Jefferson,
Ik zag je onderwerp en ik dacht: jeetje, zijn er dan nog meer met pijnlijke knieën sinds de bevalling? Wat toevallig zeg. Sinds de bevalling heb ik ook erge last van   mijn knieën. Vooral 's morgens bij traplopen doet het erg zeer, helemaal als ik mijn zoontje ook nog op de arm heb. Ik geef de zwangerschap de schuld. Ik denk dat door het extra gewicht, je knieën wat zwakker zijn geworden, er drukte natuurlijk nogal een gewicht op aan het eind van de zwangerschap. Soms heb ik even helemaal geen last, maar soms een paar dagen heel hevig. Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. Ik ga inmiddels weer 2x per week naar de sportschool en train mijn buik/billen/benen. Ik hoop dat zo ook de spieren rond mijn knieën weer wat sterker worden. Ik ben er niet mee naar de dokter geweest, maar als dit nog lange tijd aan blijft houden, denk ik wel dat ik even heenga.
Succes lotgenootje.
Groetjes happyM.

Hoi Happy m
Wat toevallig ,want het is precies hetzelfde als bij jou,zo,n nare stekende pijn.
Ik heb ook gehoord dat het aan de hormonen kan liggen ,en als je menstruatie weer goed op gang is dat het dan ook over kan gaan.
Ik slik nu ook glucosamine van de kruidvat ,dat smeert de gewrichten en het kraakbeen.
Ja op den duur ga je dat maar eens proberen he,ze hadden het geadviseerd bij de kruidvat ,want een medewerkster gebruikte het ook en had er baat mee.
Nou in ieder geval bedankt voor je reactie en ik weet nu in ieder geval dat ik niet alleen ben met dit probleem.Groetjes Wendy

Niet alleen pijnlijke knieen maar vooral pijnlijke handen, al mijn gewrichten in mij handen doen zeer, de ene keer erger dan de andere. Ook mijn polsen en ellebogen doen behoorlijk zeer. Zo erg dat ik zelfs al aan reuma heb gedacht, totdat ik op een andere pagina van het forum las dat meer mensen hier last van hebben na hun bevalling. Ik ga binnenkort wel een keer naar de dokter. Gisteren kon ik namelijk amper mijn bestek vasthouden tijdens het eten. Gelukkig is het meestel niet zo erg, en ik weet ook wel waarom het dit keer wel zo was (voor mijn werk heel veel auto gereden).

Ik las dat het wel een jaar kan duren voordat het weer normaal is.

Heel vervelend inderdaad. Ik beschrijf het gevoel wel eens alsof je knieën "knak" moeten zeggen. Alsof je gewricht tegen een knak aanhangt. Alleen... het knakt niet. We gingen laatst op vakantie. We wonen zelf in Drenthe en gingen naar Zeeland, dus dat was een behoorlijk ritje. Ik zat achterin, omdat de maxicosi op de voorstoel stond (kunnen we Tygo een beetje in de gaten houden, want die gooit zijn hoofd naar voren als hij in z'n stoeltje zit). Zo halverwege de rit begonnen mijn knieën enorm pijn te doen. Ik heb het opgelost door mijn linkerbeen te strekken door mijn voet op de handrem te leggen en mijn rechterbeen aan de rechterkant van de passagiersstoel te steken en tegen de deur aan te leggen. Heel onhandig zat het, maar het werkte wel even. Ik hoop dat het gauw weer over gaat inderdaad.
Groetjes happyM.

Hoi Wendy,

Ik heb hier ook erg last van gehad en ben naar de dokter geweest deze stuurde me door naar de fisio en dit heeft best geholpen. Ik moest met mijn benen op bed gaan leggen en dan een boek of iets tussen je benen, dan moet je met je benen over het boek heen en net niet het bed raken. De fisio vertelde mij dat het inderdaad van de zwangerschap en de kilo's kwam. en omdat je banden worden opgerekt en dus ook alle banden ook in je knieen. Deze banden moeten weer op hun plek komen en dat kan je dus proberen met deze oefening. Ik ben nu 3.5 maand geleden bevallen en heb nog wel iets last van mijn knieen maar een stuk minder ik ben gewoon gestopt met de oefeningen (ben niet zo een doorzetter). Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan