Pijnlijke liezen 39w +5 dagen zwanger

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben 39 weken en 5 dagen zwanger. Dit wordt mijn eerste kind dus alles is voor mij nieuw. Nu heb ik erg pijnlijke liezen (alsof ik de split heb gedaan) en een lichte lage rugpijn. Komt iemand dit bekend voor als voorteken van bevalling ? Moet ik me voorbereiden op de bevalling (wellicht vannacht ) ? ik heb ookal harde buiken etc. </p><p>Ik vind het super spannend !!</p><p> </p>

Ik heb er ook last van gehad. Kan te maken hebben met de bekkenbodemspieren maar ook gewoon het gewicht dat er op drukt. Ik heb er de laatste 3-4 weken van mijn zwangerschap last van gehad. Na de bevalling was de pijn meteen weg.
ala je twijfelt zou ik contact opnemen met je verloskundige

Herkenbaar, ik ben nu 39w precies en ik heb er ook al even last van. Ik ga sinds een paar weken naar een goede fysio die dat voorzichtig een beetje losser maakt. Zij zegt dat veel mensen vast zitten in de liezen omdat ze te weinig bewegen, kantoorbanen hebben en bedenk het verder maar (in mijn geval klopt het wel), en het zelf niet weten, totdat zij beginnen met de behandeling.
Daarnaast wordt het versterkt door het gewicht van de baby dat naar beneden drukt. Het hoort er dus kennelijk een beetje bij, maar ik ben blij dat ze het wekelijks een beetje losmaakt, ondanks dat het best gevoelig is.

Terug
Bovenaan