Pijnlijke liezen

Hoi dames,

wie van jullie kan me helpen... Heb pijn in mijn liezen en dat loopt door tot bij m'n binnenste schaamlippen. Nu las ik ergens op deze website dat dit kan betekenen dat je kindje aan het indalen is. Maar dat lijkt me nogal ver gezocht omdat ik nog maar 24,5 week zwanger ben en dit m'n tweede kindje is.

Weet een van jullie wat het wel zou kunnen zijn? Heb het gevoel ofdat m'n schaamlippen heel groot zijn en klem zitten ofzo, maar als ik kijk is er niets te zien.

Groetjes,
Jo

Hoi hoi

EINDELIJK HERKENNNING!!!! Ik ben ook inverwachting van m'n 2e, inmiddels hoef ik nog maar 5 weekjes!! Bij de eerste had ik een flinke bekkeninstabiliteit. Nu denkt de verloskundige dat het weer door mijn bekken komt; kortom weer een bekkeninstabiliteit, maar ikzelf twijfel hieraan, aangezien ik geen last heb van m'n heupen ed. (kan volgende week pas bij de fysio terecht, dus ffies afwachten op de definitieve uislag..)
Bij mij zit de pijn gigantisch in m'n liezen, ook doorlopend naar m'n schaamlippen, heeeel erg branderig gevoel, ik denk ook niet dat het bot is (als bekkeninstabiliteit)  maar eerder een pees of spier. Lijkt wel of het ontstoken is; en dat heb ik al sinds de 26e week! Echt heel pijnlijk!!
Wat ook vreemd is, ik herkende de pijn in m'n liezen, had het namelijk na de bevalling van onze oudste, maar dat duurde maar zo'n week of 4. En was lang niet zo heftig.
Het komt af en toe ook met scheuten, terwijl ik gewoon tv lig te kijken, begint het ineens giga te steken/ branden, herken je dat ook??
Ben benieuwd of je 'hetzelfde' hebt, maar vooral ook wat het is!!

Grtzz

Hoi meiden,

Ik weet niet of ik jullie kan helpen, maar ik zal even in het kort iets over mij vertellen. Heb bij de eerste enorme BI gehad.

Nu valt het mee, maar heb wel enorm pijn in liezen en schaambot. Dit zijn ook bekkenklachten. Niet zo erg als bij de eerste, maar zo langzamerhand begint het toch wel erg pijnlijk te worden. Loop ook bij de fysio hiervoor.

Ik heb het dus niet heel erg in m'n schaamlippen, maar zou het kunnen zijn dat dit wellicht een andere klacht is, zoals spataderen in combinatie met bekkenpijn? Want ik heb zelf wel last van  spataderen in m'n schaamlippen en dat klinkt inderdaad precies als wat jullie omschrijven, een branderig gevoel met steken en zo.

Groetjes, Marisa

Hoi meiden,

Ik heb zelf ook al een hele tijd last van mijn liezen! Een stekend gevoel dat soms helemaal doortrekt naar mijn schaamlippen!
Ik heb dit met mijn vk (s) besproken en allebei zeiden ze dat dit bandenpijn is.
Doordat bij mij mijn heupen in een wat vreemde positie staan (kan gewoon lopen, maar hierdoor schieten mijn benen soms "los"), vangen de pezen (banden) in mijn liezen de druk van de groeiende buik op! Nature finds a way, op deze manier worden mijn heupen meer ontzien, maar heb ik wel last van de banden!
Ik ben nu 30 weken zwanger en heb er al meer dan tien weken "last" van!

groetjes

Sas

Hoihoi,

Denk dat het idd bekken of bandenpijn is in combinatie met spataders. Heb nl. ook spataders op m'n benen extra gekregen bij deze zwangerschap. Heb nu vanavond na het douchen nagespoeld met koud water, wat ze bij spataders op je benen ook zeggen dat je moet doen en het voelt nu wel beter. Dus dat ga ik in ieder geval iedere keer na het douchen even doen!

En zal de volgende keer bij de vk nog eens vragen wat zij ervan denkt.

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan