pijnlijke littekens

hoi allemaal ,

ik ben 9 weken geleden bevallen van een gezonde zoon, ben daarbij wat in en uit gescheurd, heb momenteel nog steeds last van pijnlijke littekens.
Mijn hechtingen zijn niet mooi en netjes geheeld, had daarbij ook een infectie opgelopen, kortom dikke ellende.
Heeft iemand daar ook ervaring mee, en hoelang duurt het voordat alles minder pijn doet. Zou namelijk weer willen dat ik fatsoenlijk sex met mijn partner kan hebben.

groetjes Doris

ik hoop ook op goede tips. Tyche is nu 10 weken en mn littekens doen ook erg zeer. Seks doet echt nog pijn als 'ie erin komt' zeg maar. Erg vervelend. Dus tips graag.

Hoi,

Ik ben zelf 13 weken geleden ingeknipt. En mijn littekens hebben heel lang pijn gedaan. Ik kreeg de tip van de vk om calendula zalf erop te masseren. Gewoon 1 of 2 keer per dag, zodat het littekenweefsel wat soepler werd.
Het vrijen is ook nog wel pijnlijk...maar met gebruik van glijmiddel gaat het een stuk beter.
En ook een glaasje wijn (nu mag het weer) zorgt voor de nodige ontspanning.

Het is mij wel tegen gevallen hoe lang dat eigenlijk pijn blijft doen. Maar het gaat nu wel beter. Beetje tijd geven is dus ook wel een goede tip.

Hoi hoi,

Bij de eerste bevalling ben ik ook flink ingeknipt en heb ik ook lang last gehad an de littekens. Mijn   huisarts vertelde mij toen ook dat je het oinderdaad tijd moet geven, maar je hoeft niet te accepteren dat het een paar maanden duurt! Zij zei mij toen dat als het langer dan 3 maanden duurt, dat je dan toch echt in aanmerking komt voor een verder onderzoek en eventueel een herstel operatie. Ik had namelijk de hele tijd het idee dat ik als het ware "te strak"was gehecht.,...........! Was niet zo uiteindelijk. Het heeft bij mij toch wel ruim 2 maanden geduurd voordat seks weer enigszins prettig te noemen was, als hij binnen was. En een paar weken later deed ook het naar binnen gaan niet echt veel pijn meer...

Succes, ennuh.....een wijntje helpt inderdaad!

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (bijna 3 ) en Marten ( 5,5 weken)

Terug
Bovenaan