Pijnlijke onderbuik en darmklachten :-(

Hallo allemaal,

Ik ben nu 16,5 week zwanger en ik moet zeggen dat ik me nog niet helemaal topfit voel.
Naast het feit dat de vermoeidheid nog steeds  de overhand heeft, heb ik ook last van mijn darmen (het rommelt steeds en ik moet veel vaker naar het toilet maar gelukkig geen last van obstipatie)  en een pijnlijke onderbuik (tegen mijn schaambot aan).
Ik heb gehoord dat het normaal is om af en toe wat steken te voelen omdat de baarmoeder aan het oprekken is, maar het is onze eerste dus alles is vreemd.
Ik heb in oktober een miskraam gehad, dus ben vrij onzeker bij alles wat ik voel.
Maandag de 30e mag ik eindelijk weer naar de verloskundige en ik zal heel blij zijn om het hartje weer te horen.
Het blijft elke keer weer spannend ondanks dat we 2 goede echo's hadden en daarna bij de verloskundige nog het hartje hebben horen kloppen.
Ik hoop dat ik me binnenkort wat fitter ga voelen, want zo heb ik niet echt het idee te kunnen genieten van mijn zwangerschap.

Groetjes Anna
 
Hoi,



Ik ben inmiddels ruim 37 weken zwanger en heb ook pijn in mijn
onderbuik. Het zit inderdaad erg laag op mijn bot en de steken die ik
voel zijn soms echt niet om te hebben. Ik weet niet of het dan al
bekkeninstabiliteit wordt genoemd, maar bekkenpijn is in ieder geval
wel een juiste benaming. Ik heb sinds begin januari al last van ischias
(beknelde zenuw in mijn onderrug) en nu met dit erbij kan ik mijn lol
wel weer op...

Ik hoop voor je dat het niet doorzet, want zo vroeg al immobiel zijn, is echt geen pretje.



Sterkte

 
Hoi,
De pijn die je beschrijft over je schaambeen, had ik ook al rond die tijd en is bij mij ook nog niet weggegaan (ben nu 27 weken). Mijn VK vertelde dat het 't bekken is en gaf me een aantal tips, die op zich wel iets helpen: zo min mogelijk traplopen, stofzuigen en scheve belasting en naar je lijf luisteren. In mijn vakantie kreeg ik daar enorme bandenpijn bij, die me pas echt beperkten, maar dat duurde een week en daarna knapte dat heel snel op. Daar heb ik nu geen last meer van.
Pas goed op jezelf wat je bekken betreft.
groetjes
greet
 
Terug
Bovenaan