Pijnlijke ontlasting : Help!?

Mijn dochter is begin april 1 jaar geworden en eet sinds een kleine week (als het niet te kruidig is)met ons mee.heeft sinds 2 dgn last van harde ontlasting. Ze huilt alles bij elkaar.
Heel zielig!

Wie heeft er tips hiervoor?
Liefs
Mieka
 
veel laten drinken zodat de ontlasting wat zachter wordt.
haar darmpjes moeten natuurlijk nog wennen aan hoe jullie eten en dat kost tijd.
wat je ook zou kunnen doen is rosvice laxo hallen en 1 theelepeltje op 10 theelepeltjes water doen ( ik deed altijd meer water erbij) zodat haar ontlasting wat zachter wordt.

succes
 
Mijn zoontje van 8 maanden eet ook gewoon mee...ook al is het door de blender gehaald en niet te gekruid. Ook zijn ontlasting is soms hard. Extra drinken werkt echt heel goed!! En citrusvruchten werken ook top. Ik weet dat appel en banaan vaak favoriet zijn...maar ze stoppen wel op!!
 
KINDICOL van VSM.... een wondermiddel. te halen bij de goede drogist. Speciaal voor baby's met harde ontlasting. Je mag 6 x 3-6 druppels op een dag geven en je merkt na 1 dag al verschil. Lo"is heeft ook een tijd last van obstipatie gehad maar dit middel hielp als de beste. Ik had het altijd op voorraad staan, zodra het weer wat harder was begon ik weer met de druppels... superfijn!

Daarnaast 1 of 2 KIWI'S door haar fruit... en ze poepte weer zacht. Geef ik nu nog steeds als ze er weer last van heeft.

Veel DRINKEN!

Succes ermee!
 
inderdaad, wat meer laten drinken en kiwi / pruimen vers of gedroogd laten eten of roosvicee laxo, zou zelf eerder een voor deze oplossing kiezen dan voor druppeltjes van het een of ander, een natuurlijke oplossing lijkt me altijd beter en hoe natuurlijk kunnen druppeltjes wezen?
succes
 
En als dat allemaal niet helpt: naar de huisarts!
Want anders 'kweek' je een kind die problemen blijft houden met de ontlasting. Ze gaan het op een gegeven moment ophouden, omdat ze nare herinneringen er aan hebben. Zo beland je in een visieuze cirkel. Mijn HA zei dat het op den duur zelfs slecht voor de darmen is (er kunnen wondjes ontstaan).
Voor mijn dochter van 3 heeft hij Forlax voorgeschreven. Een onschuldig middel waar ze bij wijze van spreken haar hele leven aan mag.
Ze heeft nu alleen maar positieve ervaringen en gaat elke dag.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan