pijnlijke ontlasting

A

Anoniem

Guest
Sinds Laura is overgegaan op de Nutrilon 2 heeft ze soms harde poep, ze krijst het echt uit als ze dan moet poepen, heel zielig. Het CB zei dat ik 1 van de vier flessen weer met Nutrilon 1 moet maken, dus dat doe ik netjes maar het werkt niet. Ze krijgt door 2 flessen vier schepjes bambix (veel vezels) en fruit, groente eet ze niet zoveel van. Iemand nog tips waardoor het haar niet zo'n pijn doet?

Hoi

Wat vervelend dat het zo pijnlijk is , wat kan helpen is 10 cc extra water er in doen per fles .
Evt extra ander drinken tussendoor geven.
Als dat allemaal niet helpt zou ik overstappen op nutrilon omneo 2 dit helpt geweldig bij   moeizame ontlasting.
Ik hoorde andere over bon bebe comfort wat ook de zelfde werking heeft maar goed koper is ( wij gebruikte de omneo al en hielp goed dus wilde niet weer overstappen)

Hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes M

Je kan door de groente een klein scheutje olijfolie doen. Of een klein beetje verdunde sinaasappelsap geven of Rosvicee laxo. Niet te vaak banaan, liever pruimen of kiwi.
Als dat niet helpt kan je ook de huisarts vragen om lactulosesiroop dat helpt ook goed.

voor lactulose siroop hoef je niet naar de huisarts, kan je zo vrij krijgen bij de apotheek,
je mag 5 ml geven per dag, en evt een enkele keer meerderen naar 7 ml, als de ontlasting op gang is, dan gaan minderen, je mag dit zelfs op lange termijn gebruiken.
van latulose worden de darmpjes niet lui, dit is een soort suiker (worden ze ook niet dik van) dat het vocht opneemt uit de darmpjes waardoor de ontlasting soepeler en dunner word en de darmen, de ontlasting, gewoon op normale wijze het lichaam uit kunnen werken.

liefs marina

Dankjewel, ze krijgt deze hele week al kiwi maar ik zal ook een beetje sinaasappelsap door de fruithap doen. Als het zo erg blijft ga ik naar de apotheek voor lactulose siroop.

goed dat je er actie in onderneemt, maar kijk het niet te lang aan, kinderen hoe klein ze ook zijn, kunnen een soort   van aversie ontwikkelen als het poepen steeds pijn doet omdat de ontlasting zo hard is, door de aversie gaan ze het als een soort van reflex ophouden, waardoor de problemen daaromtrent zich ophopen.
als ze het steeds gaan ophopen heb je weer kans op buik en darmproblemen die zich langer voort kunnen slepen, dus hou het goed in de gaten,
dit natuurlijk niet om je bang te maken,..

liefs marina

Hoi,

Ook al is het best een late reactie, ik wilde toch even reageren....
Myrthe had hier namelijk ook erge last van. Ook lactuosesiroop geprobeerd, maar ik vond het niet zo'n prettig spul. Zelfs mijn huisarts zei dat hij het liever niet voorschreef.

Na heel veel proberen zijn wij uiteindelijk ook overgestapt op flesvoeding van Bonbébé comfort 2 (huismerk van Supermarkten als Jumbo, Plus en nog een paar)
Ideaal!! Het gaat zoveel beter....
En hier hielp fruit ook niet vaak. Ik gaf veel kiwi en pruimen en druiven.... Trouwens wortels wordt ontlasting ook harder van.

Ontbijtkoek wil ook weleens helpen.....

Heel veel sterkte, ik weet hoe vervelend dit is.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan