Pijnlijke opmerking

Hebben jullie dat nou ook, van die opmerkingen die mensen plaatsen, die onbedoeld zo enorm pijnlijk kunnen zijn? Ik dacht eens een nieuwe discussie te starten om die ervaringen eens een eigen  plekje te geven. Hier komt de eerste:

Gisteren hoorden we dat ik een 'missed abortion' heb. Ik zat nog geen 10 minuten later samen met mijn man en mijn 1 jarige dochter  in de wachtruimte bij de annastecie, toen een man tegen mij begon te praten.
"Wat een schatje", zei hij. "Mijn dochter heeft een tweeling. Ook zo lief, maar ze maken wel lawaai met zijn tweetjes".
Ik: "Tja, het is wel leuk voor ze om samen te kunnen spelen. Dat zou zij (wijzend naar mijn dochter) ook wel leuk vinden, denk ik. Ze speelt graag met andere kinderen".
Die man: "Nou, vader..... Werk aan de winkel!! Hahaha!"
We hebben maar een beetje schaapachtig met hem mee zitten lachen......

Groetjes, Sisi.

Hoi Sisi,

Heel herkenbaar die opmerkingen. Bij mijn eerste mk moest ik ook naar de anaestesist om de curetage te bespreken. Kwam ik bij die muts binnen en ze zegt zo tegen me: Zo, en mevrouw komt hier voor een abortuscuretage? Ik weet dat een curetage zo heet, maar ik kwam daar nou niet omdat ik dat graag wilde! Maar dat kon ik haar niet zeggen. Ik was compleet van mijn stuk door die opmerking. In de auto, en thuis bij mijn man heb ik een flink potje zitten brullen over die opmerking. Hoe kan iemand (zeker een vrouw, en ook nog een medisch geschoolde) zo'n domme opmerking plaatsen? Ik kon en kan er met mijn hoofd niet bij.
Klap 2 kwam toen ik weer zwanger was. Op mijn kaart staat 2E zwangerschap. Als ik straks weer zwanger raak staat er 4E zwangerschap, 1 geboorte. Ook dat vind ik behoorlijk confronterend. OK, het hoort nou eenmaal zo. Maar je krijgt er wel weer een terugslag van. (Ik tenminste)
Meid, heel veel sterkte de aankomende tijd! Ik zal aan je denken.

Groetjes, Kat

Pijnlijke opmerkingen hou je altijd. Zeker van mensen die niets over jou weten. Die opmerkingen zijn vaak niet kwetsend bedoeld, maar kunnen wel hard aankomen.

Erger vind ik de opmerkingen van mensen die heel goed weten hoe je situatie is en je bedoeld willen kwetsen. Zo heeft een collega tegen mij gezegd nadat het mis was gegaan, dat het toch een ongelukje was geweest en dat het daarom toch niet erg was.

Ik heb hem verbijsetrd aangekeken. Hoezo ongelukje, wat weet hij van mijn situatie af. Ik heb heel bewust mijn spiraaltje laten verwijderen, omdat we graag een kindje willen. Daarbij ook al was het een ongelukje, ik was waanzinnig blij met mijn zwnagerschap en iedereen die ook maar een beetje weet hoe ik ben, wist ook dat het een hele grote wens van mij was ooit nog een derde kindje.  

Maar zolang er mensen zijn zullen mensen elkaar kwetsen.

En dan wat Kat zegt over het registreren van een nieuwe zwangerschap. Ik moest de kraamzorg regelen. Daar staat nu: 6e zwangerschap, 2 kinderen, 4e bevalling. Hopelijk kan ik straks zeggen ik heb 3 kinderen.

Sterkte meiden.
Miep

Hoi,

Over het algemeen heb ik positieve reacties gekregen van iedereen om me heen. Ik had verwacht dat mensen zouden zeggen dat het niet zoveel voor stelde omdat ik nog maar 6 weken zwanger was... maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ook veel manlijke collega's zijn heel lief en proberen zich in te leven in het gevoelsleven van de vrouw..
Tijdens mijn vakantie kreeg ik echter wel een pijnlijke opmerking. Op zich sta ik er nu wel reeel en nuchter in, af en toe wel even verdrietig wanneer ik eraan denk dat ik nu ook rond had kunnen lopen met een dikke buik etc...

Maar goed die opmerking dus:
We waren in Kroatie en op een gegeven moment zaten we wat te drinken met gasten in het appartement naast ons. Dan krijg je automatisch de vraag naar kinderen dus ik vertelde dat ik een miskraam heb gehad zegt die vrouw (vast goed bedoeld...) " Ach meid, ik heb er ook 3 gehad, dat komt wel goed hoor!"... Erg opbeurend dus.
Maar het heeft mij wel geholpen om er veel over te praten en ik heb er ook geen spijt van gehad dat we het grote nieuws al snel verteld hadden.

Groetjes Ineke

hoi hoi

jeetje sisii sterkte ermee hoor....

ik heb inderdaad ook van die rare reacties gehad toen het bij mij mis was gegaan , vooral toen we bij de gyn naar binne gingen......we hadden eerst twee uur moeten wachten voordat we naar binnen konden en dan zie je twee uur lang, dikke buiken, huilende kinderen gelukkige gezichten, blije mama en papa..

ik ging dus samen met mijn vriend na twee uur naar binnen. om te bespreken wat ik het beste kon doen( ik ging drie dagen later op vakantie en wist niet wat het beste zou zijn en was door de huisarts doorverwezen)  ; spontaan laten komen en dus afwachten of curretage..

die man geeft ons een hand en als eerste zin zegt hij..

ja, ja , ja .... en wat nu....

ja dacht ik daar kom ik toch bij u voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik denk er nog steeds aan ...

tobi

Terug
Bovenaan