Pijnlijke rug

Hoi meiden,

Omdat het onze eerst is en ik nooit last an me rug heb gehad heb ik toch een vraag.

Ik heb de laastte 2 dagen last van me rug.
Is net of er een pijnschok zich aanmeld en houd even aan en zakt zelf weer weg. op de momenten dat ik hem krijg is het in de auto, in bed, op de bank.

ik weet dan even niet hoe ik moet zitten of liggen van de pijn.

heb de afgelopen nacht goed geslapen maar de nacht ervoor had ik het 3 keer. vandaag 1 keer gehad geen idee wat dit is maar wel erg pijnlijk ookal heb ik een hoge pijngrens

x
ben nu bijna 34 weken

Hoi, ga naar de fysio!!!!! Zij hebben daar goede oefeningen om je spieren sterker te maken. Er komt veel op je rug nu aan, en dat ga je voelen.

Doe in de nacht een kussen in je rug, zodat deze wat ondersteund wordt en een kruik kan ook verlichting geven.

Ik ben zelf rug patient, en merk door de fysio dat mijn klachten niet erger zijn geworden.

Oja pas op met tillen!!! en hoe je bukt. Goed door de knieen zakken.

Ene uit bed komen. Op je zij gaan liggen dan je benen over de rand en als een soort hefboom omhoog komen. Je armen gebruik je om mee te helpen omhoog te komen. Dan komt de belasting niet op je buik en rug.
Is even wennen, maar ik doe niet anders en ik vind het echt schelen!

Hoop dat je wat hebt aan mijn tips

X yvonne

Hoi je hoeft geen pijn in je rug te krijgen door zwaar tillen. Doordat je buik zwaarder wordt, dan komt deze druk op je rug te staan, daarbij hebben hormonen ook een rol op rugklachten.

Maar als jij denkt dat het voorweeen zijn, dan moet je rustig aan doen. MAar de bovenstaande tips zijn ook fijn om uit te voeren i.v.m de zwaardere buik. Voorkomen is beter dan genezen

x yvonne

Het kunnen ook je zenuwen zijn. Je beeb word steeds zwaarder en dat kan op bepaalde zenuwen gaan duwen, gevolg..veel pijn. Ik zou ook eens bellen naar een fysio of het anders met je vk overleggen op je controle.

Succes!
Liefs ciomama

Ik heb ook rugpijn maar bij mij komt en gaat t dus ga ervan uit dat t voorweeen zijn maar zal morgen eens navragen bij vk. Het voelt iig anders als rugpijn van te zwaar tillen oid en dan zeurt ook steeds dit zakt weer af. Zonder regelmaat overigens.

xx

Terug
Bovenaan