Pijnlijke schouderbladen en borstkas

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn eerste werkdag na 3 weken vakantie, maar het valt me op dit moment even behoorlijk zwaar.
In de vakantie kreeg ik namelijk last van pijnlijke schouderbladen en de pijn trok door naar mijn ribben (net onder mijn borsten).
Ik dacht dat het aan mijn bh lag, dus ik heb twee meegroei bh's gekocht, maar de pijn nam alleen maar toe.
Op een gegeven moment trok het zelfs door naar mijn rug en stuitje en af en toe kon ik nauwelijks lopen door de pijn in mijn stuitje.
Eergisteren had ik nergens last van, alleen behoorlijke nesteldrang waardoor ik zowat het hele huis gepoetst heb. Een behoorlijke aanslag op mijn lijf, waardoor ik me  opnieuw bijna niet kon bewegen  's nachts.
Gisteren ging het wel weer, en ik dacht: als ik nu maar zo min mogelijk doe en vroeg naar bed ga, dan hoef ik niet naar de dokter want dat vond ik zo naar, zo vlak na mijn vakantie.
Vol goede moed ging ik vanmorgen weer naar mijn werk en het ging goed tot na de lunch. De pijn in mijn schouderbladen en borstkas kwam weer terug.
Wat moet ik nou doen? Toch maar de huisarts bellen?
Ik ben zo bang dat ik niet kan blijven doorwerken tot mijn verlof, maar ik doe kantoorwerk en zit de hele dag achter de pc en de pijn wordt steeds erger.
Herkent iemand van jullie deze klachten? Wat kan ik ertegen doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes, Anna
28 weken
 
Hoi Anna,

Ik zou toch maar even langs de huisarts. En als je eerder moet stoppen met werken, dan voelt dat heel vervelend, maar het is toch beter voor jezelf en je kleintje. En wat is nu erger; een paar weekjes eerder niet meer werken, of later een hoop weken niet werken, omdat je niet geluisterd zou hebben naar je eigen lijf. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.

Zelf ben ik ook eerder gestopt  dan ik had gewild, omdat ik erg last van mijn bekken kreeg, terwijl ik ook kantoorwerk heb. Sindsdien voelt mijn lijf een stuk prettiger en groeit ons kleintje als kool. De fysiotherapie die ik had heb ik sterk verminderd, omdat het gewoon veel beter gaat. Voor mij was het de moeite waard.

Succes en sterkte met de pijn
groejts
greet
 
Terug
Bovenaan