pijnlijke steken in vagina

A

Anoniem

Guest
hoi mensen

Ik ben viona 28 jaar oud en bijna 35 wkn zwanger van de tweede.
Nu heb ik sedert twee weken erg pijnlijke steken in mijn vagina en lijkt
het wel of er elk moment iets kan knappen.
Ook lijkt het wel of er iets van binnenuit keihard duwt op mijn vagina en tegen mijn bekkenbot
Volges de vk komt dit omdat het kindje lager komt te zitten maar ik vind het toch wel eng.
Komt dit bij iemand bekend voor?

Groetjes viona

Hoi Viona,

Dat komt inderdaad doordat je kindje nu flink aan het indalen is en echt vast komt te liggen in je bekken. Dan kun je behoorlijk gemene steken van in je vagina krijgen. Ook komt er nu extra druk op je bekken te staan.

Ik vond het bij de eerste zwangerschap ook best eng in het begin maar het hoort er echt bij. Geen zorgen om maken, het gaat juist helemaal zoals het hoort.

Syl

hoi,

Ik herken het ook wel. Ik heb het ook bij elke zwangerschap gehad. En nog eerder dan 35wk. Als ik dan wel eens aan het winkelen was dan kreeg ik weer steken en moest ik echt stil staan en even weg laten trekken. Het is een heel rot en raar gevoel.

Het kan ook heel pijnlijk zijn als je opstaat van de bank bijvoorbeeld. Dan voel je echt iets zakken of zo en krijg je van die nare steken.

Waarschijnlijk blijft het ook wel tot dat je bevallen bent.

Succes er mee.

Gerdientje

Hoi Viona,

Ik heb het ook. Ik ben inmiddels 36 weken zwanger, maar ik heb het al heel lang en het lijkt wel alleen maar erger te worden. Mijn kindje is nog niet ingedaald, dus dat zal het niet zijn. Wel heb ik het idee dat de baby soms aan het prikken is ofzo, waardoor het zo zeer doet. (het is mijn tweede kindje)
Daarnaast heb ik bekkeninstabiliteit, dus daar zou het ook nog door kunnen komen. Ik probeer maar zo rustig aan mogelijk te doen en zo veel mogelijk te rusten. Ik hoop dat het na de bevalling allemaal over is.

succes.
Groetjes Mary.

Terug
Bovenaan