Ik ben week geleden bevallen van een dochtertje en geef borstvoeding. Ze is met 38 weken en ruim 6 pond op de wereld gekomen dus bv was eerste dagen nog een uitdaging voor haar. Uiteindelijk is het gelukt, maar alleen linkerborst. Rechts heb ik plattere tepel, maar met tepelhoedje en kolven waardoor tepel meer naar buiten staat lukt het nog niet. Met kraamverzorgende alle houdingen geprobeert en lactatiedeskundige nog gebeld, maar ze hapt alleen maar zuigen lukt niet. Waarschijnlijk nog te klein dus gewoon even afwachten. Maar intussen drinkt ze dus extra veel aan linkerborst. Daar hapt ze goed aan, heb geen kloofjes ofzo, maar sinds vandaag doet mijn tepel wel echt pijn. Ziet ook wat rood. Kan hij ontstoken zijn? Of is het gewoon irritatie door het vele aanhappen aan die borst? Ik geef nu ook het afgekolfde melk uit rechterborst maar met spuitje, zodat ze iets minder uit linkerborst hoeft te drinken. Maar met al dit getob krijg ik neiging om gewoon maar alles af te kolven en met fles te gaan geven, maar kraamhulp hamert erop om dit pas vanaf 4 weken te doen ivm speen/tepelverwarring..