pijnlijke tepels 2

Hoi Sannie, Laura, Febe, Michelle en Edith,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren van die tepelhoedjes gekocht, want ik heb het idee dat ze hartstikke goed zuigt, dat zal dus geen probleem worden. Alleen ze zijn te groot; ze kan het rubberen dopje niet goed in d'r mondje krijgen. Straks nog maar even een maatje klein kopen, ook al zijn die dingen hier hartstikke duur. Wij wonen niet in Nederland dus die creme die jullie noemen kan je hier niet krijgen. Ik smeer vitamine E op m'n tepels na de voedingen.

Even over spruw: hoe zie je dat precies en is het een schimmel? Aan mijn tepels is namelijk niks te zien en aan het mondje van Jasmijn ook niet. Mijn zoontje had bij het borstvoeden een paar keer een schimmeltje, wat duidelijk te zien was in zijn mondje. Ik moest het met Daktarin-gel bestrijden, in zijn mond en op mijn tepels. Zou dat spruw zijn geweest?

Alvast bedankt weer voor de reactie(s)!!

Marissa
 
Waarom gebruik je geen pure vaseline of lanoline? Dat is volgens mij overal verkrijgbaar.

Helemaal natuurlijk is om je tepels niet in te smeren en gewoon te laten drogen aan de lucht. Wanneer je een kloofje hebt kun je die een beetje insmeren met vettigheid zo puur mogelijk. Andere creme's moet je nl. ook weer afwassen voor het voeden!

Succes.
 
Spruw is idd een schimmel soms kun je het niet goed zien maar zijn er wel klachten bv slecht de borst pakken, stekende pijnen de gehele borstvoeding door, voelt anders aan als een toeschietreflex, de tepels kunnen rood en/of kapot zijn en er zitten vlekjes in het mondje van de baby die je niet weg kan wrijven met een gaasje. Je moet dan idd een kuurtje volgen zowel moeder als kind en dan gaat het over. Spruw komt vaak voor bij kinderen waarvan de moeder tijdens de zwangerschap een schimmelinfectie heeft gehad. Pure lanoline mag idd gebruikt worden is het zelfde als Puralan deze hoeft er niet afgehaald worden. Succes
Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan