pijnlijke tepels

Ik geef nu 3 weken borstvoeding en het loopt heel goed. ik heb genoeg melk en ze drinkt goed. vanaf het begin gebruik ik al tepelhoedjes omdat Aniek niet goed aanhapt en mijn hele tepel kapot zuigt. nu heb ik nog steeds heel veel last van pijnlijke tepels. Is dat normaal, ook als je een tepelhoedje gebruikt? Ik weet niet zo goed waar ik met deze vraag naar toe moet.. huisarts, cb, vk, lactatiekundige( dat wordt niet vergoed door mijn verzekering en het gratis inloopspreekuur is maandag pas)...het is niet zo dat de borstvoeding hierdoor niet meer gaat maar vooral de eerste minuut moet ik echt even doorbijten.. Tussen de voedingen zijn mijn hele borsten soms gevoelig. misschien kan 1 van jullie mij helpen.

slaap lekker!

Hoi!
Jari drinkt nu fulltime aan de borst en eindelijk voelt het nu wat rustiger aan.
Maar nog steeds wel erg gevoelige tepels. Douchen is pijnlijk. En aanrakingen kan ik ook niet verdragen.
Wanneer Jari aanhapt vlieg ik bijna door het plafond.
Ik zat ook te denken om hulp in te schakelen, maar vorige week was ik met hem in het ziekenhuis en de kinderarts heeft even mee gekeken.
Het klopt dat het aanhappen zo pijnlijk is. Komt door de toeschietreflex..die pijn moet naarmate er langer gedronken wordt minder worden. Mocht de pijn aan houden dan zijn ze niet goed aangelegd. Dat de tepels verder zo gevoelig zijn, klopt ook. Dus bij koud weer, douchen, aanrakingen... Dat schijnt normaal te zijn.

Ik merk, nu ik dit weet, rustiger ben en me geen zorgen hoef te maken, dat het voeden me makkelijker af gaat en dat het zelfs minder pijn doet.
Het blijft soms een strijd met mezelf, maar ik ben te blij dat Jari na zo'n tijd met de fles toch wil drinken bij mij. Ik hoop dat we het nog een tijd kunnen doen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kan je anders niet bellen naar die lactatie deskundige? Lastig hè dat ze maar1x inloop spreekuur hebben.succes in ieder geval!

Liefs marit.

Laat even nakijken of je spruw hebt. Hier behoorlijk ervaring met spruw en dan doet juist het aanhappen behoorlijk pijn. Door het slechte aanhappen krijg ik er ook kloofjes van, doet ook weer zeer. Na even behandelen met daktarin (micanazolnitraat) heb ik na 3 dagen al geen last meer, en is alles weer prachtig geheeld. Als de LK spruw constateert, wel jullie allebei behandelen anders krijg je kruisbesmetting. En dan het beste ná elke voeding behandelen met de medicijnen die je krijgt van je ha.

Bedankt vor jullie reactie. we zijn al behandeld voor spruw en dit voelt anders. ik ga maandag wel langs het spreekuur. Het is ook wel logisch dat je borsten er aan moeten wennen. ook zou ik graag zonder tepelhoedjes voeden maar dat durf ik nu helemaal niet want dan doen ze nog meer pijn.. ik heb ook zalf voor tepelkloven maar dat helpt ook niet echt op het moment.

Ik gebruik ook tepelhoedjes, en bij mij deed het ook ontzettend veel pijn bij aanleggen. Ik heb 2 weken terug een lactatie deskundige laten komen (wordt ook bij mij helaas niet vergoedt) zij heeft meegekeken tijdens het voeden en in Sil z'n mond gekeken en zag dat bij z'n bovenlip dat riempje wat korter is. Ik ben toen met een nat wattestaafje z'n lipje als hij aanhapt z'n lipje "omhoog geflapt" en dan ging het veel beter, en hij doet het nu steeds beter uit zichzelf. Het scheelt echt zoveel. Zat ik eerst met tranen te voeden, is het nu alleen bij het aanhappen even "pijnlijk"

Succes en als het lukt om tot maandag te wachten zeker doen, het heeft mij echt enorm geholpen.

Kun je niet bellen? Meestal krijg je dan toch wat tips? En anders ff langs het cb. Bij mijn eerste was er tijdens de feestdagen geen lac deskundige bereikbaar en het cb heeft mij toen enorm geholpen. Het hoort geen pijn te doen. Ik heb ook twee weken in het begin pijn gehad tijdens de 10 eerste teugen maar daarna niet meer! Die tepelhoedjes hebben toen juist de problemen veroorzaakt. Succes hoor!!

Terug
Bovenaan