Pijnlijke voeten/hakken

Sinds een week heb ik erg last van m'n voeten.
Vooral m'n hakken en de zijkant van m'n voet waar je op loopt.
Vandaag was het weer behoorlijk erg en m'n hak voelt nu ook heel hard aan.
Hebben anderen dit ook? Tips misschien? Waar kan dat van komen?
 
Ja! Ik heb het ook! Vooral m’n hakken en de binnenkant van m’n voeten (net onder m’n enkel) Helaas geen tips nog maar lees graag mee!
 
Ik heb er ook last van… Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het duurde bij mij na de zwangerschap ook nog een tijd voordat het weg was. Helaas nog niets gevonden wat helpt…
 
Ik ben orthopedisch schoentechnicus en zie met regelmaat zwangere dames op mijn spreekuur. Dit soort klachten zie je dan best vaak. Heeft o.a. te maken met het toenemende lichaamsgewicht en het weker worden van je banden enzo. Nooit onverstandig om eens een drukmeting te laten doen bij een podotherapeut of orthopedisch bedrijf. Wellicht is het dragen van steunzolen in deze periode wel een oplossing. Wat je omschrijft lijkt een beetje op hielspoor achtige klachten. Denk dat dit het zeker nog niet is, maar wel beter om dit op tijd te signaleren. Je kan in de tussentijd een soort van gelkussentjes in je schoenen leggen, kan je gewoon bij de schoenwinkel halen. Maar goede ondersteuning in de vorm van bijvoorbeeld een steunzool blijft het beste
 
Terug
Bovenaan