Pijnlijke winden.....iemand tips?

Onze zoon van 5 weken oud heeft last van verborgen reflux (hij spuugt het niet uit maar slikt alles weer in) waar we pas de afgelopen dagen achter gekomen zijn.
Eerst op advies van CB Nutriton gebruikt maar dit middel was erger dan de kwaal, na een voeding van 10 minuten kon ik 1,5 uur babyworstelen om hem weer rustig te krijgen. Hierna is door de HA Losec voorgeschreven en sinds die tijd heeft mijnheer niet meer gepoept en laat hij stinkende winden. Zou ik niet erg vinden als het hem niet enorm veel moeite en pijn zou kosten. Hij gaat enorm hard en zielig huilen en persen, we proberen hem te helpen door zijn beentjes iets omhoog te doen en te wiebelen, buikje masseren, voetjes masseren, Cinababy druppels maar tot nu toe geeft dit niet voldoende verlichting. Heeft iemand nog tips die ik zou kunnen proberen om hem van zijn pijnlijke probleem af te helpen. Als dit te lang duurt ga ik natuurlijk naar de HA maar ik wil ook de Losec de kans geven om aan te slaan en ik weet dat kindjes niet elke dag hoeven te poepen.

Liefs, Cath

Hoi Cath,

Thomas en Sophie (nu 13 weken) hebben ook erg veel last gehad van winden en krampjes.
Ik had ook Cinababy gebruikt, dit hielp niets. Ook hebben wij homeopatische druppels gebruikt uit Duitsland: Sab-Simplex.
Deze druppels hielpen eventjes een beetje.
Ik was toen bij onze fysiotherapeute en had het toen over die krampjes, zij zei toen dat daar ook andere druppels voor waren.
In deze fysiopraktijk doen ze ook aan alternatieve geneeswijzen, o.a. Chinese geneeskunde.

Wij gebruiken nu druppels op basis van Chinese kruiden en sindsdien gaat het prima, ze laten soms nog wel winden hoor, maar dat doet iedereen.
De website van de fysiopraktijk is http://www.klassiekenmoderngenezen.nl/
De druppels worden besteld bij een natuurapotheek in Pijnakker, ze worden thuis bezorgd en je krijgt een faktuur via de fysiotherapeut.
De druppels kosten rond de 30 euro en wij hebben met een flesje zo'n 1,5 maand gedaan, dus met 1 kindje zou je er ongeveer 3 maanden mee kunnen doen.

Door de druppels zijn ze rustiger geworden en worden ze niet meer wakker door krampjes of dat ze winden moeten laten.
Het werkte al na een dag of 2, 3.
Wellicht kun je hier eens naar kijken, wij waren in het begin erg sceptisch, vonden het eigenlijk flauwekul die chinese kruiden, maar je probeert op een gegeven moment alles.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Terug
Bovenaan