pijnlijlke harde buiken

he dames,

ik heb de laatste week regelmatig een pijnlijke harde buik. het lijkt haast wel een wee. meestal als ik een stukje loop of op mijn werk of als ik achter Jade aan moet "vliegen". nou heb ik wel bekkeninstabiliteit maar zou dat er mee te maken hebben, of moet ik het gewoon nog rustiger aan doen. moet over een paar dagen naar de vlk dan vraag ik het zowieso, maar miss hebben jullie nog tips.

liefs Sanne

Ik denk dat je het idd wat rustiger aan moet doen. Het is nu natuurlijk ook wel vroeg om harde buiken te krijgen. Ontspannen en een warme douche/kruik helpt bij mij tegen een harde buik.

Als je het niet vertrouwt gewoon even de vk bellen hoor.

Sterkte ermee!!

Liselotte (sept mama)

Hoi Sanne,

bekkeninstabiliteit kan heel goed de veroorzaker zijn van veel harde buiken. Ik loop zelf inmiddels gedeeltelijk in de ziektewet vanwege de combi harde buiken en bekkeninstabiliteit. De vk legde het zo uit: door de bekkeninstabiliteit ben je snel vermoeid, daardoor ben je gevoeliger voor harde buiken, omdat je harde buiken hebt, kom je niet goed tot rust en krijg je nog meer klachten. Zowel bekken als buiken. Het is een cirkeltje dat je moet doorbreken door meer rust te nemen. Dus ja! Rustiger aan doen!!! Valt niet altijd mee als je nog een kleine hebt (heb er zelf 2 rondlopen) maar pak iedere minuut rust die je kan krijgen. Het zal je klachten niet helemaal wegnemen, maar zeker wel wat verminderen.
Sterkte!

Groet, Saskia (januari 2011 mama)

Ik liep met de zelfde vraag, thnx voor je antwoord saskia. Ik neem elke dag zeker wel 2 uur rust over dag maar als dat niet lukt heb ik idd extra last. Heb nu ook wel de indruk dat alles heel erg aan het groeien is en dat ik daar ook last van heb. Sterkte ermee!

Ja heel herkenbaar. Ik heb ook bekken klachten en heb al vanaf week 14 harde buiken. Moet zeggen dat het nu stuk beter gaat, kan ook niet anders want ik kan bijna niks van de pijn.
Dus doe rustig aan, anders ligt je straks nog in ziekenhuis vanwege vroegtijdige weeën.

Liefs

hallo

Ik heb isschias en ook regelmatig harde buiken.
Maar kan het achteraf wel koppelen aan dat ik dan toch te veel (zoveel doe ik al niet) gedaan heb.
Heb het als ik bijvoorbeeld klein stukje naar school loop om kids op te halen.
Dus een teken dat het nog rustiger aan moet.

Groetjes cindy

Terug
Bovenaan