pijnstilling bevalling: pompje

A

Anoniem

Guest
IK hoorde dat er iets nieuws is op gebied v pijnbestrijding.
Een pompje wat je zelf gedoseert mag toe dienen.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe en hoe lang werkt het?
Thanks!

Nee zegt me niets, maar wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis, want voor thuis heb je bijv. ook de Geboortetens, die heb ik al aangevraagd, vk zei dat de vrouwen die zij kende en er ervaring mee hadden er lyrisch over waren............mijn verzekering vergoedt dit ook. Ach valt te proberen, is al een gerustelling dat ik dat apparaatje in huis heb.

liefs Danielle

Bij de tweede heb ik de Geboorte Tens ook gebruikt, bij de eerste niet omdat hij toen te laat was (wordt pas drie weken voor de bevalling opgestuurd) omdat ik toen te vroeg beviel (3,5 week). Ik vond het absoluut geweldig en zou het iedereen aanraden. Je plakt electroden op je rug die aan draadjes aan een apparaatje vast zitten zodra de bevalling begint. Met dat apparaatje kun je zelf dan prikkels geven als tegenprikkel bij pijn bij weeen. Je bepaalt zelf hoe hard die tegenprikkels zijn. Het is niet zo dat je niets meer voelt, maar ongelooflijk, wat een verschil met de eerste bevalling zonder enige vorm van pijnstilling. In het ziekenhuis mocht ik het gewoon gebruiken.

liefs, Sirah

Dag allemaal, ik heb er nog nooit van gehoord en de naam meteen even genoteerd. Zijn verloskundigen hier ook in thuis? I

Hallo!

Mogelijk bedoel je een pompje met remifentanil waarbij je jezelf pijnstilling geeft via een infuus. Via deze link kun je er meer over lezen. http://www.sintlucasandreasziekenhuis.nl/ smartsite.dws?id=12792

Succes!

Mijn verloskundige had al eerder met geboortetens gewerkt, maar ze zei wel dat ze toch elke keer weer even de gebruiksaanwijzing moest lezen, nou dat kan nooit geen kwaad haha. Het is mijn eerste kindje en wil thuis bevallen dus dit is dan waarschijnlijk de oplossing!

liefs Daantje

De geboorteTENS mag toch ook thuis gebruikt worden?
Als dat zo is dan is dat waarschijnlijk iets voor mij. Ik wil graag thuisbevallen maar ben een watje wanneer het gaat om pijn verdragen.

ha mama1

De geboortetens kan thuis gebruikt worden ja, ik wil ook graag thuis bevallen,
heb eerst gekeken bij mijn verzekering en toen heeft mijn vk hem besteld!
Ik hoor er alleen maar goed verhalen over!

liefs Danielle

Terug
Bovenaan