Pijnstilling: Oxycodon en Amitriptiline in laatste fase zwangerschap

<p>Hoi hoi,</p><p>Momenteel ben ik 35 weken zwanger en gebruik de pijnstillers Amitriptiline en Oxycodon vanwege een Hernia. Het zijn twee verslavende middelen met een mogelijk negatieve invloed op de baby na de geboorte. Denk aan veel huilen, afkickverschijnselen, slecht slapen, trillen en allemaal andere nare dingen.</p><p>Uiteraard gebruik ik liever niks, maar dat voelt ook niet als een optie vanwege de pijn. Paracetamol en het TENS apparaat alleen gebruiken is niet voldoende. Ook heeft de arts al een zenuwblokkade aangebracht en maak ik gebruik van acupunctuur.</p><p>Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van pijn medicatie tijdens de zwangerschap? Wanneer ben je begonnen met afbouwen? Heeft jou baby hier last van gehad? Waar hebben de artsen bij jou baby op gelet na de bevalling ? Allemaal dingen waar ik me best zorgen om maak..</p>
 
Ik neem aan dat een arts dit voorgeschreven heeft en deze moet ook jouw vragen kunnen beantwoorden. En de verloskundige is ook op de hoogte? Bespreek het daar ook. Wij zijn geen artsen hier op dit forum. 
 
Tuurlijk heeft de arts dit voorgeschreven en is de verloskundige op de hoogte! Ik vraag niet om de mening van een arts nu. Ik vraag om iemands persoonlijke ervaring. In mijn vrienden/kennissen kring is er niemand die dit heeft gehad. Vandaar de vragen op dit forum. 
 
Terug
Bovenaan