Pijntjes: angstig

Hoi,

Ik ben nu 9 weken zwanger en met ongeveer 8 weken hebben we op de echo het hartje zien kloppen. In september heb ik een miskraam gehad (waarschijnlijk een windei, kwam net voor de 12 weken vanzelf af) en de angst zit er goed in moet ik zeggen.

Ik had in het begin veel van die steekjes onderin en nu gister en vandaag een soort van menstruatiepijn in mijn onderbuik en nu voel ik het ook een beetje in mijn onderrug. Het zeurt een beetje zeg maar.

Komt iemand dit bekend voor, ik heb geen bloedverlies (nog niet althans) maar maak me natuurlijk wel weer ff druk. Het is niet dat ik niets meer kan van de pijn maar ik voel het en dat maakt me ongerust.

Ik hoop dat het het groeien van de baarmoeder is.

Liefs van een (over)bezorgde Po
 
Hai Po,

IK weet he natuurlijk niet zeker of het voor jou geldt, maar het is inderdaad zo dat het groeien van de baarmoeder aan kan voelen als mensturatie pijn. Ik heb zelf regelmatig even zo'n soort kramp (ik ben nu 15,5 wkn zwanger) en een aantal weken geleden had ik ook een paar dagen steeds onwijze pijn in mijn onderrug.
Ik zal me er als ik jou was maar niet al te veel zorgen over proberen te maken, maar ik kan het mee heel goed voorstellen gezien de ervaring die je al hebt gehad!
Waarom neem je niet gewoon even contact op met je verloskundige als je je echt zorgen maakt. Die zal het wel begrijpen lijkt me zo.
Heel erg veel succes!

Groetjes, Linkie.
 
hoi po
ik begrijp je angst volkomen heb ook een mk gehad van een tweeling en ben inmiddels weer in verwachting 23 weken van mijn spruit..hihi
maar goed die angst die jij omschrijft komt me heel bekend voor ook is het zo dat je elk pijntje gaat vergelijken met de vorige zwangerschap...
alhoewel sommige pijntjes die we toen hadden nu ook voorkomen alleen dan in gezonde mate ik had dus ook krampjes etc etc dit is toch wel het oprekken van je baarmoeder.
en je lichaam is zich aan het ontwikkelen...
probeer er toch van te genieten de angst blijf je uiteraard houden dat heb ik nu zelf nog na 23 weken en voel de kleine volop wat uiteraard best gezond is iedere zwangere heeft die angsten het moet natuurlijk niet je zwangerschap gaan beinvloeden.....
probeer ervan te genieten...
liefs mij vera 23 weken 2 dagen......
 
Hoi Po,
Rond deze periode van de zwangerschap zou je in een niet zwangere situatie weer een menstruatie krijgen. Hier kun je ook wat menstruatiepijn van hebben, tenminste zo voelt het. Het staat ook in verschillende boeken beschreven. Ik wens je heel veel geluk in je zwangerschap en daarna natuurlijk met je kindje.

Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Terug
Bovenaan