pil-gebruik

Ik heb een vraagje en kom er niet uit via de bijsluiter. Heeft Cerazette nu wel of geen stopweek?! Snap er helemaal geen klap meer van. En zelfs de assistent van de dokter kan me niet vertellen hoe hij werkt dat is toch erg. Nu belt straks de dokter zelf om te vertellen of er nu wel of geen stopweek is. Want de bijsluiter is niet echt duidelijk zoals ik het lees is er geen stopweek. Heb zelf nog nooit een pil gebruik zonder stopweek dus voor mij is het gebruik helemaal onbekend. Ik ging twijfelen omdat een "normale"pil met stopweek 21 tabletten heeft en Cerazette heeft er 28 dus een week meer!

Vindt het zelf trouwens helemaal niet handig dat je geen stopweek hebt omdat je zo dus nooit weet wanneer je een bloeding krijgt. En ik gebruik hem juist om dat dus wel te weten (en om niet zwanger worden natuurlijk) zodat je weet waar je aan toe bent en zo kun je ook zelf bepalen wanneer je wel of niet ongesteld wilt worden. Als de BV stopt dan denk ik dat ik ook snel van pil zal veranderen.

Zijn er meer dames die Cerazette gebruiken en wat zijn jullie ervaringen met deze pil?

Hoi,

Ik heb precies het zelfde probleem.
Ik heb hem dus ook nog maar niet gebruikt.
Ik kreeg er een appart boekje bij en daar stond in dat er geen stop week is. Dat je dus gewoon ergens ongesteld wordt of dat je menstruatie helemaal weg kan blijven.
Vond het dus niet handig. Ik ga als de bv stopt ook aan een andere pil of een spiraaltje. Ben er nig niet over uit. En tot die tijd maar condooms.

Laat je weten wat de ha zei? Ben wel benieuwd namelijk!

Liefs Danielle

De pil heeft geen stopweek. Dus je slikt hem gewoon constant door en je weet dus nooit wanneer je een bloeding krijgt. Helemaal niet handig vindt ik zelf. Als ik stop met bv dan stop ik dus ook met de cerazette en ga weer gewoon mijn eigen merk pil gebruiken.

Fijn dat je even laat weten wat de ha zei.
Maar het is zeker niet handig.
Ik laat de pil nog even links liggen.
Ik moet over 4 weken weer aan het werk en de vorige keer liep de bv heel erg terug, ik ben toen maar gestopt. Mocht het kolven nu wel heel goed gaan dan ga ik dan deze pil wel slikken.
Vond het anders zonde om hem voor een maand te gaan gebruiken.

Hallo Dames, ik kom even buurten van het zwanger zijn forum. Eigenlijk heeft bij iedere pil de stop week geen functie. Want: tijdens een normale cyclus (zonder pil) word er een bedje klaar gemaakt in je baarmoeder om een eitje te kunnen ontvangen en deze zich te laten nestelen. Wanneer je menstrueert word het hele bedje verwijdert en in een nieuwe cyclus vervangen door een nieuw bedje. Deze hele stap word bij de pil gebruik overgeslagen, met het gevolg dat er wel een bloeding ontstaat maar eigenlijk helemaal niet nodig is want er hoeft geen "bed"verschoont te worden. Tenzij en 3 fase pil hebt is het beter om hem niet door te slikken maar de bloeding die optreed is meer om ons vrouwen gerust te stellen omdat we dat normaal ook gewend zijn ;)

Heb hem gister van de ha gehad. Geen stopweek inderdaad gewoon doorslikken. Vind het niet zo erg om niet te weten wanneer ik ongesteld word. Vind het vervelender dat je m op een vast tijdstip moet in n emen, ik ben totaal geen stipt persoon, en vergat mn gewone pil meestal wel 2 of 3 keer in de maand. Nu maar bij de comode gelegt, zodat ik m meteen zie liggen.

Er mag 12 uur tussen 2 pillen inzitten mocht je hem vergeten maar ongeveer om de zelfde tijd innemen is natuurlijk beter. Heb hem zelf op mijn nachtkastje liggen en neem hem in bij de laatste voeding van Sophie dat doe ik altijd op bed. En dat is altijd om ongeveer dezelfde tijd.

Terug
Bovenaan