pil lang doorgeslikt

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier. Ben 34 jaar en zit in mijn eerste ronde om zwanger te worden. Ik ben begin van deze maand met de pil gestopt. Echter, ik had hem wel 3 maanden achter elkaar geslikt. Zonder pauze dus.
Dit deed ik in het verleden wel vaker. Soms ook wel bijna een half jaar lang.
Drie dagen na het stoppen heb ik een bloeding gehad van 4 dagen. ik weet nou niet of het de echte ongi was.
Maar wie heeft hier ervaring mee en wanneer wordt je daadwerkelijk ongesteld na het stoppen van de pil?
Kan iemand me helpen please? Ik wacht op jullie reactie.

Kolibrietje

Hey Hoi,

Helaas valt er niet te vertellen wanneer je ongesteld gaat worden.
Iedereen reageert anders op het stoppen met de pil.
Ik werd zelf na 38 dagen ongesteld. En zo had ik meer van die lange cyclussen.
Maar mijn vriendin had meteen heel netjes een cyclus van 28 dagen en werd in de 3e ronde zwanger.
Het verschilt dus per persoon hoelang je moet ontpillen...
Tis dus ff afwachten..

Succes!!

liefs Jacqueline

dank je wel voor je reactie, Jacqueline.
Nou, het wordt dus gewoon afwachten dan. Hopelijk komt het er snel aan, zodat ik voortaan ook weet hoelang mijn cyclus is.
Succes met je nod!

Kolibrietje

Hi Kolibrietje. Als je de pil slikt, heb je geen echte cyclus. De hormonen in de pil regelen dit. Als je stopt met de pil, verlies je ook bloed, maar dit is geen echte menstruatie; ik geloof dat ze het onttrekkingsbloed noemen. Als je de pil langer dan 21 dagen slikt, dan maakt het volgens mij niks uit. Als je dan uiteindelijk na 2, 3 of meer strips stopt, dan volgt weer dat onttrekkingsbloed.
Als je helemaal stopt met de pil, moet je lichaam eerst weer alles zelf doen, dus pas als je 1x echt ongesteld bent geworden, dan kun je gaan bekijken hoe lang je cyclus is en wanneer je eisprong is etc. Bij de een komt dit natuurlijke proces sneller en regelmatiger op gang dan bij de ander.
Succes met alles! Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan