pil na miskraam

Dinsdag heb ik een curretage gehad. Ik had er heel schrik voor, maar gelukkig viel het al bij al nog goed mee, lichamelijk dan toch. Emotioneel, is ietske anders. Zal nog een lange tijd duren voor ik me weer gelukkig ga voelen. Ik verlies al bijna geen bloed meer! Mijn gynecole heeft me wel een pil voorgeschreven voor 1 maand (ovidal). Ik ben de strip al begonnen, maar eigelijk wou ik liever geen pil meer nemen, want heb schrik dat mijn cyclus weer helemaal overhoop is na deze maand. Ze zei me dat het beter was voor mijn hormonen, en dat ik na deze maand terug zwanger mag geraken. Is er hier nog iemand die 1 maand een pil heeft genomen na curretage? Vind het zo moeilijk om deze pil een ganze maand te nemen, zou eigelijk direct terug willen proberen om zwanger te geraken!

Hoi A.

Gelukkig dat de curretage is meegevallen. Zelf vond ik dat ook erg meevallen. En inderdaad emotioneel is het een heel ander verhaal om alles weer op een rijtje te krijgen. Ik weet uit ervaring wel dat je nu denkt dat je het nooit zal kunnen verwerken, maar toch slijt het wel. Maar daar is echt tijd voor nodig. Voorlopig moet je gewoon eerst aan jezelf denken hoor!!

Ik heb er nog nooit van gehoord om terug aan de pil te gaan. Onze gynacoloog heeft wel gezegd dat het verstandiger was om 1 menstruatie af te wachten omdat je dan zeker weet dat alles weer op gang is gekomen. maar over de pil heeft hij het nooit gehad. Uit je schrijven kan ik opmaken dat je uit Belgie komt, klop dat?? Misschien dat de gynacologen daar toch een ander beleid hebben. Ze zullen er wel een reden voor hebben, neem ik aan. Anders zou ik gewoon een telefonisch consult aanvragen met je gynacoloog, zodat je het nog een keertje kunt vragen. Het is misschien wel goed om eerst tot rust te komen, ik weet het niet eigenlijk, maar dat zou je dan aan je gyn. kunnen vragen.

Veel sterkte verder !!!

Liefs Cath

Terug
Bovenaan