Pil vergeten na stopweek

<p>Goedemorgen iedereen , </p><p>ik heb een vraag voor mijn vriendin. Zij begon haar stopweek op dondersag 3 februari , 7 dagen later was haar stopweek dus gestopt . Zij was vanaf die dag een weekend weg met haar vriend en is haar pil vergeten mee te nemen , zij heeft onveilige seks gehad dat hele weekend vrijdag-tm vandaag (zondag), ik kan haar niet echt vertellen of ze nu zwanger is of niet kan iemand mij vertellen of zij zwanger Is</p>

Het zal meevallen. Denk niet dat ze meteen zwanger is. Het is misschien wel goed om nog week te wachten met de pil en dan een test te doen voor geval dat en daarna weer te starten met de pil

Zoals te lezen is in de bijsluiter, als je de stopweek langer maakt dan 7 dagen, ben je niet meer goed beschermd tegen zwangerschap. Daarmee kun je niet zeggen dat ze nu zwanger is, zo werkt dat niet; er is alleen wel een veel hogere kans dat ze misschien zwanger is geraakt, in vergelijking met als ze de pil niet was vergeten. Ze is m ook nog eens meerdere dagen achter elkaar vergeten, hoe meer pillen je die eerste week vergeet, hoe groter de kans. Vanaf nu zou ik als ik haar was in ieder geval voorlopig even geen onbeschermde seks meer hebben. Is ze alweer begonnen met de volgende strip? Dan is ze na 7 dagen weer beschermd. :)

Waarom zou ze een week moeten wachten met de pil? Ik zou gewoon meteen weer beginnen en de strip slikken tot hij op is (en dus niet korter). En inderdaad een week niet vrijen. Zoals anderen al zeiden, de pil is minder betrouwbaar als je deze (geregeld) vergeet, zeker als het meerdere dagen achter elkaar is. Gezien het aan het begin van de strip is lijkt het mij dat de kans op zwangerschap heel erg klein is. Ze zou voor de zekerheid over 2/3 weken een zwangerschapstest kunnen doen.

Sorry misschien onaardig maar hoe verwacht je dat iemand wel kan vertellen of ze zwanger is? Niemand weet dit natuurlijk. De kans is aanwezig omdat ze meerdere keer de pil vergeten is en onveilige seks heeft gehad. Hoe groot die kans is geen idee dat ligt er net aan of ze door het missen van de pil net een eisprong gehad heeft of niet. Beste wat ze kan doen is een morning after pil halen en komende weken veilige seks hebben en over 2 weken een zwangerschapstest (nu een test heeft geen zin die zal nog niks aangeven)

[quote quote=10531296]Waarom zou ze een week moeten wachten met de pil? Ik zou gewoon meteen weer beginnen en de strip slikken tot hij op is (en dus niet korter). En inderdaad een week niet vrijen. Zoals anderen al zeiden, de pil is minder betrouwbaar als je deze (geregeld) vergeet, zeker als het meerdere dagen achter elkaar is. Gezien het aan het begin van de strip is lijkt het mij dat de kans op zwangerschap heel erg klein is. Ze zou voor de zekerheid over 2/3 weken een zwangerschapstest kunnen doen.
[/quote]

Toen ik na me 1e kindje weer begon met de pil en en daarna 2 maanden en toen ook 1 x pil vergat was dat het advies van de huisarts. Omdat het dan toch wel een kleine kans is dat je zwanger zou kunnen zijn en je dan dus geen pil moet slikken.

Een morning after zou idd ook heel goede oplossing zijn je hebt ze nu geloof ik van iets langer dan 48 uur? En dan zou je wel meteen weer aan de pil kunnen. Ik heb dat toen niet gedaan omdat een evenetuele zwangerschap toen gewoon gewenst was ook al was dat nog veel te vroeg.

Ik zeg ook alleen maar wat mijn ha hierover tegen mij zei.

Het lijkt me sterk dat ze nu zwanger is gezien het nog maar 10 dagen na het begin van de stopweek is: wat wel zou kunnen is dat ze zwanger raakt of dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden (maar waarschijnlijk in elk geval nog geen innesteling). Evt zou ze nu een spiraaltje kunnen laten plaatsen als ze een zwangerschap wil voorkomen (dit maakt de kans op innesteling aanzienlijk kleiner).

Een morning afterpil zou ook kunnen, dat stelt als het goed is de eisprong uit (er vanuitgaande dat die er nog niet geweest is wat goed zou kunnen, maar het zou ook al te laat kunnen zijn) wat de kans kleiner maakt dat er evt bevruchting en dus evt zwangerschap optreedt (omdat het zaad dan langer moet overleven tot het eitje er is). 
Het lijkt me in principe geen kwaad kunnen om nu alsnog met de pil te beginnen, al kan ze er niet vanuit gaan dat ze deze cyclus beschermd is, dus zal ze deze cyclus liefst ook iets als condooms of geen penetratie moeten doen om niet zwanger te worden, tenzij ze een spiraaltje laat plaatsen.

Terug
Bovenaan