Pil vergeten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag...Ik ben in de eerste week van mijn pilstrip een pil vergeten en heb in de 3 dagen daarvoor ook 2 keer gemeenschap gehad met mijn vriend. Volgens de bijsluiter is er dan kans op een zwangerschap. Van de huisarts moest ik nu direct stoppen met de pil en afwachten of ik ongesteld word. Heeft iemand ervaring met zoiets en weet iemand hoe lang het nu duurt voor ik ongesteld hoor te worden, net zolang als aan het einde van een strip of langer?? Want hoewel dit niet echt in de planning zat, zou een kindje heel erg welkom te zijn en betrap ik mezelf er op dat ik stiekem toch hoop...

Hopelijk stoot ik hiermee niemand voor het hoofd trouwens want ik weet dat het bij veel mensen lang duurt voor ze zwanger zijn maar ik ben zo nieuwsgierig...

Ik denk dat het net zo lang duurt als anders voordat je ongesteld wordt. ik ben ooit halverwege de pilstrip ineens gestopt omdat wij toen besloten hadden dat we voor een kindje wilde gaan. Ik wilde eerst die strip nog afmaken maar mijn vriend zei: wel nee joh. je wordt vanzelf wel ongesteld en daarna zien we wel. Het duurde toen niet langer of korter dan anders voordat ik ongesteld werd.

Groetjes Patricia

Volgens mij blijft je dan na ongeveer 28 dagen ongi worden.
Maar wat raar dat je huisarts geen morning-afterpil had voorgesteld. Of was je daar al te laat voor?
Je zult toch nog even geduld moeten hebben denk ik.
Succes ermee

Liefs Reneke

Het verbaast me ook wel net als Reneke dat de huisarts niet een morning after heeft voorgesteld maar zegt gewoon maar afwachten. Volgens mij duurt het geen 28 dagen maar komt het wel eerder en dan is het vaak een wat lichtere ongesteldheid althans dat herinner ik me als ik een strip eerder afbrak. Maar ik geloof dat ik me niet echt zorgen zou maken want de kans op een zwangerschap met 1 keer een pil vergeten is gewoon best wel heel klein, je lichaam moet eerst doorkrijgen dat je er eentje bent vergeten dan moet maar net ook nog een eisprong komen en ook nog precies in die buurt levende zaadcellen aanwezig zijn en dat heb je ook nog eens sowieso maar iets van 30% kans per maand.Dus ik acht de kans op een zwangerschap enorm klein maar je weet het natuurlijk maar nooit .

Succes Lies

Terug
Bovenaan