pil vraagje....

A

Anoniem

Guest
hoi dames,
de meesten die hier zitten proberen zwanger te raken. ik ben daar niet mee bezig, maar ik zit wel met een vraag.... omdat ik al 9 jr elke stopweek migraines kreeg, ben ik na mijn zwangerschap door de HA op een andere pil gezet. hiermee gaat het gelukkig stukken beter. ik heb niet nogsteeds tussen de 1 tot 9 dg migraines, maar meestal zelfs alleen 1 of 2 dg hoofdpijn ipv migraines.... maar goed, daar gaat mijn vraag niet over.....

ik vraag me eigenlijk af of mijn pil niet te licht is aangezien ik wel geduren de 3 wk dat ik hem slik verschillende soorten afscheiding heb... en ook de vruchtbare doorzichtige...... is dat normaal of kan ik beter toch naar een iets zwaarderen overstappen???

Groetjes,
Petra. mv brenda en samantha 06-05-2008

ik weet niet welke pil je nu hebt en die daar voor hebt, maar je lichaam moet eerst wennen aan de pil.kweet niet heolang je de nieuwe al slik?

Mijn schoonzus had dat ook migraine met de stopweek, de ha heeft toen gezegt dat ze de pil door moest slikken en dan daarna stoppen en dat werkte ook perfect.nu is ze onlangs gestopt met de pil en nu heeft ze er ook gene last meer van.

maar zo als ik al zei je lichaam moet wel wennen aan de pil, en anders even bij de bijsluiter lezen of daar iets in staat.

groetjes mama van sharon

hoi mv sharon,
ik had eerst 2 jr diane 35, daarna 7 jr de marvelon en sinds de zwangerschap heb ik eerst 4of 5 mnd weer marvelon gestikt in combi met estrofem in de stopweek... dit om de hormoonschommelingen te beperken... ik slik nu alleen Stediril 30....al 9 strips heb ik gehad.....dan is je lichaam er toch wel weer aan gewend??? ik heb tijdens strip 6,7 en 8 in de eerste week na de stopweek ook af en toe een druppeltje vocht uit mijn tepel verloren.... na de laatste stopweek had ik dat weer niet..

ik vind het allemaal maar eng. ik heb het nu al flink druk met mijn 2ling en ook financieel komen we net rond.
pff, ik vind het elke stopweek weer zenuwslopend aangezien ik steeds pas op dag 5 of 6 ong word....

groetjes,
petra
ik heb nu 9 strips gehad....

als ik jou was zou ik gewoon nog ff afwachten, heb je nog andere klachten dan alleen maar vocht uit je tepels? want das niet goed, ik zal even bij de HA raadplegen en als hij bij het zelfde blijft second opinion nemen want je hebt recht om meer te weten.

Ik zelf heb ook de diana gelsikt en das de sterkste ik moest na mijn bevalling op een andere pil vanwege de borstvoeding, maar geloof me die vond ik niet prettig, ik slik de pil niet als anticonseptie naja ook wel maar is meer voor mijn mannelijke hormonen vandaar dat als ik mijn pil niet slik net als nu dat ik dan maar 6 keer perjaar een ei sprong heb.:( maar zoveel verschillende pillen slikken is niet goed voor je lichaam als je elke keer iets anders slikt dus wat je nu doet ( ligt niet aan jou jij krijgt het ook maar voorgeschreven) kan je lichaam helemaal in de war raken en kan best wezen dat je lichaam pas na een half jaar of iets eerder er aan gewend is.
veel s6 verders gr mama van sharon

Ik heb zelf ook een tijd de stediril gebruikt, maar hij beviel mij niet echt. Ik voelde me gewoon niet lekker bij die pil. Verder vind ik vocht uit de tepel nog niet direct alarmerend als je kinderen hebt gekregen. Ik kreeg tot 2 jaar na de BV nocht vocht en melk uit mijn tepels.
Maar hou het in de gaten natuurlijk. En als je het niet vertrouwd wel even naar de HA.
Sterkte

Een pil is nooit te licht, ik zelf heb Yasmin gehad en dat is een van de lichtste pillen en daar kom je het minst van aan, maar ik ben nooit zwanger geworden ervan. Hou het in de gaten, doe testen of ga langs de huisarts als je het niet vertrouwd.

Succes!

bedankt voor de input dames..... ik kijk het idd nog even aan en anders ga ik weer ff langs....

Terug
Bovenaan