Pil weg, puistjes terug

Ik wilde even weten of jullie mij misschien verder konden helpen. Ik wil over een tijdje stoppen met de  pil maar dat zit ik binnen een aantal weken helemaal onder de pukkels.

Vind het echt zeer erg, en daarom zie ik er niet naar uit, maar als een berg tegen op.

Is er geen andere manier om dit bijvoorbeeld geleidelijk af te bouwen?

Iedereen weet dat zodra ik pukkels krijg, ik met de  pil ben gestopt. En het is niet een klein beetje aan pukkels, het is gewoon echt erg!

ALs ik bijvoorbeeld 3 maanden zou ontpillen heb ik dus minimaal 3 maanden pukkels en als het bijvoorbeeld 3 maanden zou duren voor ik  zwanger ben, zit ik dus minimaal een 1/2 jaar onder de puistjes.

Hey rinia,

Jeetje das inderdaad iets waar je verschrikkelijk mee kan zitten ja, kan je niet is na vragen bij de huisarts of er misschien een speciale gezichts creme voor is!

Of is het echt iets wat met je hormonen te maken heeft?

Sterkte ermee!

Groetjes mirjam.

Hey rinia,

Ik heb er ook last van, in de eerste maanden wisselenden het per week en was het elke maand een andere week dat het erger was. Nu is het zo dat met mijn menstruatie en tot de eisprong ongeveer mijn gezicht lelijk is en dat na de eisprong mijn gezicht weer geneest en er best goed uitzien tot mijn menstruatie weer....
En ook in mijn omgeving werd er gezegd dat ik even naar de huisarts moest omdat mijn gezicht er uitzag, met uitslag/pukkels/hormonen......hahaha......kon natuurlijk niet tegen mijn moeder zeggen dat het door stoppen van de anticonceptie kwam.....

Verder gebruik ik al tijden Vichy Normaderm producten......voor mijn gezicht....op zich best fijn maar helpt niet helemaal in de ergere tijden.....

Gr Han

Hoi Mir-jam,

dank je wel voor je berichtje. Ja als er geen andere oplossing voor is ga ik maar is bij de dokter aankloppen. Het hoort iets leuks te zijn, maar als ik puisten krijgt vind ik er niks aan

Vooral niet als iedereen al maanden denkt: hmmmmm, wanneer komt er nou is een 2de bij hun. Gaan ze allemaal naar je buik lopen gluren. In de gaten houden of ik wel of geen wijn/bier drink enz.

Pfff, echt lastig!

Han, we hebben tegelijkertijd gepost. Toevallig want ik gebruik ook altijd producten van Normaderm. Heb pas de lotion gekocht, maar gebruikte de dagcreme (pompje) altijd al. Je gezicht wordt er lekker dof van, want als ik stop met de pil dan is mijn gezicht binnen no time een spiegel zo vet. Ook mijn haar, lijkt wel of het gewassen is in frituurolie.

Hoi Rinia,

Dat is vervelend zeg die pukkels.
Toen ik stopte met de pil heb ik de eerste maand ook erg veel pukkels gehad en een vette huid. Nu wordt het iets minder (2e maand na stoppen met de pil). Ik eet ook veel chocolade en ik denk dat ik daar ook veel pukkels en een vette huid van krijg dus ik ga daar meer op letten.
Misschien heb je niet zo veel aan mijn  antwoord maar als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan om advies.

Heel veel sterkte en succes.
Liefs Stefanie

He Rinia,

Zo te lezen wordt je goed in de gaten gehouden.
Me too!!!! Erg vervelend. Daarom heb ik het mijn schoonouder verteld en onze beste vrienden dat we er mee bezig zijn. Het is voor ons de eerste. Als ik bekende tegenkom zeggen ze he wordt en geen tijd?? of iets dergelijks. Hoe oud is jullie eerste?

Liefs Stefanie

Hoi Stefanie,

ow wat erg  he! Onze uk is nu 2. Iedereen weet wel dat we een 2de willen ooit, maar niet wanneer. Dus dat gegluur, tja   jij hebt er ook ervaring mee, is heel vervelend. Moet ook altijd mij buik inhouden, want ze hebben het lef om het te vragen hoor.

Terug
Bovenaan