pil

Hoi Iedereen,

Ik ben twee weken geleden gestopt met de pil. Ik vind het heel spannend, maar probeer me er aan vast te houden dat het wel heeeel toevallig zou zijn als het meteen raak is.
Ik vraag me trouwens af of het wel goed is om meteen na het stoppen met de pil zwanger te raken.
Ik heb op internet geprobeerd te zoeken naar dit onderwerp maar ik kan er niets van vinden. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat als je meteen zwanger wordt, je vliezen veel zwakker kunnen zijn waardoor er meer kans is op een miskraam. Heeft iemand daar wat info. over.

Groetjes Iza
 
Je hoort best vaak dat mensen meteen in de eerste mand na de pil zwanger raken. Ik zelfs wel eens gelezen dat je dan extra vruchtbaar bent! Verder is het volgens mij niet zo erg als je meteen zwanger raakt. Je hoort weleens dat het langer kan duren voordat het raak is omdat de hormonen uit je lijf moeten. Maar ik heb nog nooit dat verhaal van een miskraam gehoord. Bij m'n zusje was het ook meteen raak en die zit nu heel gezond en gelukkig in week 30!!
 
He Iza,

Ik ben ook net gestopt met de pil en je hoeft inderdaad nergens voor te wachten. Ik heb het antwoord wel op internet weten te vinden bij http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid. Hier kan je trouwens veel antwoorden op vragen vinden!

Spannend he, als je net gestopt bent!!! Ben je wel al begonnen met het slikken van Foliumzuur?

Heel veel succes,

Liefs Vanessa



 
Vrouwen kunnen iets vruchtbaarder zijn als ze net gestopt zijn met de pil. Het enige nadeel is dat je dan niet precies weet wanneer je bevrucht bent, omdat je dan niet uit kan gaan van 14 dagen na je 1e ongi dag.
Maar als dat de enige reden is, zou ik er maar lekker voor gaan.
 
Terug
Bovenaan