Pilgebruik

<p>Goedemorgen mama,s,</p><p>Hopelijk kan iemand mij helpen, ik ben sinds 9,5 maand weer aan de pil na mijn zwangerschap. Nu snap ik mijn lichaam weer overal aan moet wennen en is het eigenlijk al 9 maanden niet zoals het altijd was. Voor mijn zwangerschap was ik direct na het stoppen met de pil in mijn stopweek ongesteld zo,n 2 dagen vol bloed en 2 dagen wat licht gekleurde afscheiding en dan was het klaar. Nu heb ik de eerste 3 maand doorbraakbloedingen gehad, was normaal volgens de dokter. Daarna was het 6 maand prima 2de dag na het stoppen begon het met lichte afscheiding en dan 7 dagen lang ellende tot ik weer begon met de nieuwe strip. Nu had ik 2 maand geleden dat ik al ongesteld wordt terwijl ik nog 2 pillen moest. Nu komt het rare vorige maand 1 pil ietsje later genomen als normaal zo,n 6 uur later. Gestopt met de pil vanwege mijn stopweek na 4 dagen nog niets te zien, toen de 5de dag eindelijk ongesteld of nouja 2 dagen wat bloedverlies wat makkelijk op te vangen was met zo,n 6 verbandjes verdeeld over 2 dagen. Daarna was het ook abrupt gestopt. Naja zal wel dacht ik nieuwe strip nieuwe ronde. Nu moet ik nog 6 pillen en heb ik nu alweer licht bruine afscheiding en wat gerommel onder in m’n buik.. Wordt ik dan nu alweer ongesteld.... </p><p>Groetjes</p>

Ik ben geen dokter maar ik zou zeggen ga naar je dokter. Dit klinkt alsof je niet de juiste hoeveelheid hormonen slikt en je lichaam doodleuk zelf bepaalt wat er gebeurt in plaats van je pil. Ik zou er zelf in deze situatie niet op vertrouwen dat hij beschermt zoals het hoort. Dat het de eerste paar maanden wat afwijkt kan ik nog geloven maar op den duur zou het toch normaal moeten worden lijkt me...

ik zou voor de zekerheid de huisarts bellen. Heb een soortgelijk probleem en ga dat deze week ook doen.
Ben zelf gauw genoeg na bevalling begonnen met pil 30, was vroeger al te licht en hoopte nu met hormoonverandering na zwangerschap wel genoeg. Maar net als vroeger erg last van doorbraakbloedingen. Daarom overgestapt naar mijn oude pil, mycrogynon 50, had ik vroeger ook altijd 2 dagen wat heftigere bloedingen en dan nog paar dagen lichter tot ik met nieuwe strip begon. Nu eerste maand redelijk normaal, daarna paar dagen voor stopweek al lichte bloeding en ongeveer een week aangehouden tot halverwege stopweek en toen niks meer. Maar echt amper halve tampon per dag. Nu 2 dagen heel lichte bloeding, nog geen verbandje nodig eigenlijk alleen bij afvegen soms een klein beetje en verder niks. Weet niet of mijn lichaam weer moet wennen maar zoontje is ondertussen ruim 8 maanden dus zou zeggen dat dat nu wel weer normaal moet zijn. Ken vooral mijn lichaam niet meer terug zoals ik gewend was. Toen ik na dochtertje weer aan pil begon ook nooit last van gehad.
Ga dus voor zekerheid de huisarts bellen om te kijken wat die zegt en of er eventueel iets gedaan kan worden. Zou dat ook doen als ik jou was, heb je wat meer zekerheid.

Terug
Bovenaan