Pim is geboren

Vanmiddag om 13.00 zijn we de trotse ouders geworden van een derde zoon Pim. Na vannacht flink veel buikkrampen gehad te hebben, begonnen de echte weeen vanochtend rond 8.00. Om 10,15 de vk gebeld, die er om 10.45 was. Toen had ik al 4 cm ontsluiting. Na het prikken van de vliezen ging het vrij vlot, want om ongeveer 12.30 had ik volledige ontsluiting. Na 3 persweeen is onze beer geboren, want hij weegt maar liefst 4330 gram! De zwaarste van onze 3 kids. De placenta wilde alleen niet zo snel loskomen. Eigenlijk had ik na een half uur na het zh gemoeten, gelukkig kwam hij toch nog na 45 minuten eruit. Daarna moest er nog wel eventjes gehecht worden. Vanwege een totaalruptuur bij mijn eerste bevalling, heb ik preventief een knip gekregen. Die moest dus gehecht worden. Tijdens het hechten bleek een oud litteken van de ruptuur ook gescheurd te zijn, dus daar moesten ook nog wat steekjes in. Toen mocht ik eindelijk gaan douchen en lekker in mijn eigen bedje kruipen.

En nu ligt Pim heerlijk naast me te slapen. Hij moet nog een beetje bijkomen van de bevalling, regelmatig komt er wat voeding terug, waarschijnlijk is hij nog een beetje misselijk van het brute natuurgeweld wat hem is overkomen. Zijn broers zijn supertrots en wij natuurlijk ook.

Voor alle dames die nog moeten, heel veel succes! Ik ben blij dat het er weer op zit en dat ik dit nooit meer hoef te doen:)
 
Terug
Bovenaan