Pinda's

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

Nou wil ik toch iets zeker weten...... Pinda ´s, hoe gevaarlijk zijn die eigenlijk.
Op de ene site staat dat ze heel gevaarlijk zijn, dat je kind er een blijvende allergie aan over kan houden of zelfs eczeem. En op de andere site zie je er helemaal niks over!
Het schijnt zo te zijn dat dit alleen betrekking heeft op mensen die al een allergie voor iets hebben, of niet...... Wie weet hier meer over!
Zelf eet ik zo af en toe een boterham met pindakaas en heb ook wel eens pinda ´s gegeten tijdens mijn zwangerschap. Ik zelf of mijn vriend zijn geen van beide allergisch.

Groetjes, patries 34,2 wk

Hoi Patries,
Het is volgens mij zo...dat als er in je direkte familie allergieesn voor pindás of dergelijk voorkomen..het beter is om geen pinda's te eten..
hebben jij en je mannetje of ouders of wat geen allergieen voor pinda's dan kan je ze gewoon eten...dat zelfde geldt geloof ik ook voor druiven...

Dus geen allergie..dan lekker pindakaas en pinda's eten...

liefs Tinuh en Kikker(20wkn)

Ik eet heel veel boterhammen met pindakaas en was me van geen risico bewust. Maarree begrijp ik goed dat als er geen sprake is van een allergie in de familie dat het niet uitmaakt?
lfs ing

heb er ook nog niet van gehoord gewoon pinda en nootjes gegeten in mijn eerste zwangerschap en nu ook weer
\weet wel kinderen tot anderhalf jaar kan je beter geen pinda s geven in verband met schimmels en verstikking natuurlijk
gr marijke 23 weken

nou, ik ben heel erg allegisch voor pinda's.
Als je deze allergie kunt verkomen bij je baby/kind, zou ik het zeker doen.
Ik heb nl dag en nacht een adrenaline( prik)pen in me buurt.Dit is een middel dat me hart aan de gang houdt totdat ik in een ziekenhuis ben Ps ik heb daar maar 15 min voor.
Als ik het niet gebruik/ op tijd in het ziekenhuis ben ga ik dood.

bedenk wel dat pinda's in heel veel levenmiddelen gebruikt worden.

groetjes Barbra

Hoi,

Zelf heb ik ook een allegie voor pinda's, gelukkig niet zo erg als de persoon hiervoor (ben naam vergeten). Wel merk ik als ik de pinda's helemaal uit mijn dieet haal, ik wel een heftige reactie krijg. Dus ik eet wel bijvoorbeeld pindakaas, chasew laat ik achterwegen, maar niet zo heel veel. Tijdens mijn zwangerschap nu kan ik er veel beter tegen. Heb er ook steeds meer zin in. (vind het erg lekker). Ik denk zelf dat het wel goed is om steeds wat te gebruiken en bouw je wat weerstand op. (ben geen deskundige hoor, maar ben er zelf uit eigen ervaring achtergekomen). Mijn baby heeft straks al meer dan 60% kans dat het ergens een allegie voor heeft, dus waarom niet alvast laten wennen? Wel laat ik ze de eerste 2 jaar van hun leven geen pinda's of degelijk, om de reden van een van de reachtie hier boven.

grt. Suuz 29,1 weken

Ik was dus vooral geschrokken van dit stukje wat ik via google heb gevonden http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=135808
Ik probeer me niet gek te laten maken en gewoon lekker te eten. Zo eet ik gewoon brie van gepasteuriseerde melk en af en toe een boterham met pate. Maar omdat ik hier dus op gewezen was, probeer ik het een beetje uit te zoeken omdat hier dus bijna nergens voor wordt gewaarschuwd. Maar het lijkt me logisch dat als je al allergisch bent, zeker tijdens je zwangerschap de pinda's laat staan.
Omdat ik toch nog twijfelde heb ik een mailtje gestuurd naar het voedingscentrum ( die overgens ook niks op hun site over dit onderwerp hebben staan).
Dus ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes, Patries

Terug
Bovenaan