Pindakaas en ei aanbieden baby 6,5 maand

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is nu 6,5 maand oud, we zijn met vaste voeding begonnen toen hij 5 maand was.</p><p>Nu moeten we ook pindakaas en ei aanbieden.</p><p>Hoe deden jullie dit? Gewoon door de hapjes heen mengen of anders?</p><p>Ben benieuwd, vind het zelf lastig waar ik dit doorheen moet doen.</p>
 
Ik heb ook wel eens pindakaas op een lepel gedaan, of brood, cracker.. ei kan door het eten of los, even prakken.. 
 
Heb hier een schema voor gekregen van de arts.
1 theelepel pindakaas door 100 gram fruit. Dan daar 1 hap van geven en een uur later weer. Dit hetzelfde met ei maar dat kun je door de hapjes doen ipv vlees of vis.
Heb dit schema omdat onze dochter eczeem heeft. Heb het alleen nog niet gegeven omdat ik het toch nog eng vind.
Ga binnenkort ei door haar hapjes doen en pindakaas door een potje fruit. Die kan ik dan voor de hele dag gebruiken, vers fruit is dan niet meer lekker natuurlijk.
 
Het is goed om dit aan te bieden ivm allergieën die zich kunnen ontwikkelen. Pindakaas allergie en ei allergie komt veel voor bij kinderen. Hoe eerder kindjes in hun leven af en toe eens pindakaas en ei eten, des te kleiner de kans dat ze er een allergie voor ontwikkelen! 
Daarbij is zowel pindakaas als ei gezond, dus waarom niet? Ik heb mijn dochter vanaf 6-7 maanden geregeld een boterham pindakaas gegeven. Je moet toch een keer testen of ze er allergisch voor zijn. Liever op een dag dat je thuis bent, dan dat ze bijv. per ongeluk op het kinderdagverblijf pinda of ei binnen krijgen en allergisch blijken te zijn zonder dat je het weet.. 
O, en kiwi en aardbei zijn ook goeie om te testen!!
 
Terug
Bovenaan