pindakaas?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik vroeg me af wanneer kindjes pindakaas mogen. Ik weet dat ze nu nog geen pinda's mag maar hoe zit dat dan met pindakaas.
Groetjes simone

hallo
geen idee wanneer ze dat mogen
ik geef t nog niet
ik stik er zelf al bijna in haha in die droge prut ( die wel errug lekker is haha)
dus ik zie annique dat nog niet makkelijk weg kauwen..
hier dus nog geen pindakaas.
maar ik denk dat ze het na een jaar op zich wel mogen hebben?
op de creche waar ik werk zijn er wel ouders die het al met een jaar geven
liefs sandra

Ja hoor, Tygo krijgt pindakaas op zijn boterham. Niet vaak, maar als afwisaseling wel eens. Hij vind het hartstikke lekker!!! Beetje meer boter erop doen en dan een heel dun laagje pindakaas. Is het ook niet zo plakkerig en zit het smaakje er wel aan.

Groetjes happyM.

Finn krijgt het ook gewoon.
Hij moet een beetje aankomen, dus die lekkere vette smurrie is daar prima voor!

Liefs,

Tessie

Hiya Mommas,

ik krijg hier het advies om nog geen pindakaas te geven voordat Max 1 jaar of ouder is. Ze zeggen dat hoe langer je wacht hoe kleiner de kans is dat ie een allergie ontwikkeld. (vanwege het feit dat de darmen etc. allemaal wat beter bestand zijn tegen dingen als ze wat meer tijd hebben gekregen om te ontwikkelen)
Maar ik begreep ook dat de kans op voedsel allergieen erg klein is wanneer die helemaal niet in de familie voorkomen, dus weet het zelf ook niet zo goed. Haha wazig verhaal, sorry.

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

Hi!

Ik wacht ook nog even met pindakaas (hoewel mijn schoonmoeder het 1 xtje op brood heeft gedaan, lig ik niet wakker van) omdat ze idd zeggen dat het beter is in ieder geval tot 1 jaar te wachten met noten, er als er allergien in de familie zitten, tot 2 jaar (dit geldt ook voor ei en schaal- en schelpdieren).
Maar niet teveel alle regeltjes volgen, vroeger wisten ze dit ook niet...

Groetjes Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan