Pindas en noten

Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om pindas of noten te eten als je borstvoeding geeft. Ze zeggen dat als je pindas eet je kindje een allergie kan krijgen. Ook zou ze geen pindakaas enzo mogen??? Wie kan mij hier iets meer over vertellen...

Alvast bedankt
 
goede morgen,

Zolang je kind geen allergie heeft mag je zelf noten en pinda's eten tijdens de bv. Cashe noten zijn zelfs heel goed om de bv op peil te houden.

Een allergie ontwikkelen kan niet maar pinda is een van de meeste dingen waar een kind allergische voor KAN zijn. Dus dat word afgeraden tot na het eerste jaar (ook dus pindakaas.)

Groetjes joyce mama van Mara.

En eet ze van de noten
 
Goedemiddag...

Mijn ervaring is toch anders en dat je toch wel moet opletten met het eten van pinda's omdat het juist wel een allergie kan veroorzaken.
Tenminste, dit hoorde ik van een vriendin en haar vriendin had weer van iemand anders gehoord dat noten goed waren voor de borstvoeding met het gevolg dat er nu dus een allergie is ontstaan door die noten!

Succes ermee...
 
Hoi mama van Anouk,

Waarschijnlijk is dat kindje altijd allergisch geweest voor pinda of heeft altijd een pinda intolerantie gehad.
Bij een allergie komt dat vrij snel naar voren. Maar bij een intolerantie duurt dat vaak langer pas als er bv pindakaas gegeten word.

Het zeflde als mijn dochtertje ze heeft een koemelkallergie dat is niet veroorzaakt door dat ik koemelkprodukten eet. Maar de allergie is er altijd geweest.

Snap je een beetje wat ik bedoel want het staat er niet echt duidelijk geloof ik.

Wil je het 100% zeker weten dan zou je het ff na moeten vragen aan een lactatie deskundige.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik weet er niet heel veel van maar mijn oma at vroeger juist pinda's om de borstvoeding te stimuleren. Is dit dan een bakerpraatje of werkt dit echt?
 
Hoi,

Je moet gewoon proberen of je kindje ertegen kan. Wil het niet, nou dan eet je ze niet. En wat cashewnoten betreft, die zou ik afraden, deze noten krijgen ze erg gauw krampen van, als ze een beetje gevoelig zijn voor noten. Het is een bakerpraatje dat dat goed is voor je melk, net als andere noten. Volle melk producten en gezond eten is beter. Je moet gewoon proberen wat het beste bij jouw kindje wil.

Vriendelijke groet, Anne (lactatiedesk.)
 
Terug
Bovenaan