Pink blijven geven of ermee stoppen?

<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; font-variant-ligatures: common-ligatures; background-color: rgba(235, 149, 149, 0.2);">Wat zouden jullie doen?<br style="box-sizing: border-box;" />Mijn zoontje van 16 weken heeft telkens even de pink nodig om in slaap te komen.<br style="box-sizing: border-box;" />Hij is al bezig om zijn eigen duimpje te ontdekken, maar dit is al een aantal weken zo en toch pakt hij nog steeds niet zijn duimpje voor het slapen gaan.<br style="box-sizing: border-box;" />Een speentje is geen optie. Ik heb dit 14 weken lang geprobeerd aan te bieden, heel wat uurtjes op een dag , 7 verschillende spenen (bibi, avent, difrax, latex spenen noem maar op!), maar hij weigert het gewoon.<br style="box-sizing: border-box;" />Ik laat hem nu altijd eerst even zelf proberen om in slaap te komen, om te kijken of hijzelf de rust kan vinden. Het is misschien 4x gelukt om in slaap te vallen met het duimpje.<br style="box-sizing: border-box;" />Maar de andere keren eindigt het uiteindelijk in enorm huilen, waarnaar ik hem pas rustig krijg als hij weer heeft gesabbeld aan de pink en uiteindelijk in slaap valt. Ook als ik hem rustig heb en de duim weer naar hem toe breng, pakt hij dan juist zijn duimpje weer niet...<br style="box-sizing: border-box;" />Ik zit zo dubbel in mijn gevoel...even doorbijten en weg met de pink, maar dan is slapen echt een strijd met huilen, troosten, huilen enz. en uiteindelijk in slaap wiegen. En dit  met de tijd hopelijk minder. Dan ben ik wel van de pink af.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; font-variant-ligatures: common-ligatures; background-color: rgba(235, 149, 149, 0.2);">of pink blijven geven, waardoor hij rustig in slaap valt en hoop houden dat hij toch uiteindelijk zijn duim helemaal pakt, maar hierbij ben ik zo bang dat ik over 5 maanden nog met mijn pink in zijn mond zit.<br style="box-sizing: border-box;" />Ik zit echt al weken te googlen van alles te lezen, maar ik weet het gewoon niet meer, Waar doe ik het beste aan?</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; font-variant-ligatures: common-ligatures; background-color: rgba(235, 149, 149, 0.2);">Is dit misschien herkenbaar voor iemand?<br style="box-sizing: border-box;" />Wat zouden jullie doen? Pink helemaal weglaten en hopen dat het huilen met de tijd minder wordt? Of kindje tevreden houden en toch de pink nog geven?</p>

Hoi,
Ik herken het. Ik ben lekker een pinkje blijven geven. Soms baalde ik er echt van maar net zo vaak genoot ik van het gesabbel. Heerlijk toch als jij je kleintje zo in slaap kunt helpen. Ik weet niet meer hoe lang ik het ben blijven doen. En ook niet hoe het afgebouwd is. Het ging een beetje vanzelf geloof ik.
Succes

Mijn zoon doet het ook het is echt zo moeilijk af te leren hij is nu 2 en wil nog steeds mijn pink? heb ook alles geprobeerd. Mijn oudste was er met 9 maanden klaar mee dus denk dat het vanzelf over gaat hoop ik?

Bedankt voor jullie reacties! 
Three littl men, breng je de kleintjes wel eens naar de oppas of ben jij er altijd? Want hoe ging het daar dan met in slaap komen? Hadden ze dan ook de pink nodig? 

Fijn dat de jongste wel een speentje pakt! Vanmorgen viel de kleine in slaap met zn duimpje. Moest wel zn armpje vasthouden. De andere slaapjes tot nu toe weer niet. Ik heb hoop, maar het liefst laat ik echt de pink gewoon weg maar dat vind ik weer zo zielig... zo lastig! 

Terug
Bovenaan