Pipi op het potje (zindelijkheidstraining)

Hoi,

Een tijdje terug was er een topic hier over zindelijkheid. Ik ben nog niet echt bezig met zindelijkheidstraining, maar ik was eigenlijk op zoek naar een boekje ofzo en nu viel mijn blik op de site www.zindelijkebaby.eu. In België is dus een boek verkrijgbaar dat heet pipi op het potje. Hier schijnt dus een techniek in te staan waarbij je je kind binnen een paar dagen zindelijk kan krijgen. Maar het boek kost zowat 50 euro en dat vind ik best veel geld.

Nu is mijn vraag of jullie dit boek hebben en of het ook daadwerkelijk helpt.

Of hebben jullie zelf misschien tips om je kind zindelijk te krijgen?

Gr. Mirelle

Mijn tip:
Gewoon geen luier meer aandoen.
Heb ik ook gedaan, Iris liet 3 plasjes lopen en nu doet ze alles in de wc.
Alleen als ze slaapt heeft ze nog een luier aan en ze zegt het heel goed als ze moet plassen of poepen.

Ik had 2 boekjes over het potje en dat was wel interessant, maar of dat er bij geholpen heeft... ??? Verder deden wij ook haar geen luier meer aan, maar een leuke onderbroek en een jurkje erover. De eerste plas mislukte en de rest ging op de wc. Nu is ze overdag zindelijk en heeft ze nu vaak 's nachts een droge luier...
Succes.
gr. mamajo

Ha dames!

Nou, ik heb een poging gedaan.... Binnen 2 uur 3x verschoond.....en daarna nog 2x....
Ik denk dat Billy er nog niet aan toe is?????????????????? hij is van 28nov.
Ik uitleggen waar die pipi heenmoet, netals je grote broer, netals mama..... Ja knikken en niks zeggen toen hij plaste.... zelfs niet toen ik het niet meteen doorhad en hij gewoon nat doorliep! Ik heb het maar opgegeven voor nu.... ik heb al zoooooooveeeeeel was, hahaha....

groetjes,Priscilla

Pfoe... wij zijn nog niet begonnen. Ik zie er best tegenop!
Nadeel is namelijk dat ik 32 uur werk en mijn man dan thuis is met de kleintjes. Dus hij zal het toch grotendeels op poten moeten gaan zetten... En ik geloof niet dat papa daar al mee bezig is. (die heeft z'n handen al mega vol aan 2 kleintjes! Laat staan dat hij er ook nog eentje zindelijk moet krijgen...)

Ik zag al een boek van Gina Ford; Zindelijk in 1 week (ofzoiets). Leek me wel ideaal. Maar ik denk dat elk kind anders is en dus ook niet altijd zo te sturen.
Trouwens, Gina Ford is nogal van de strakke planning en regelmaat en dat is mijn man dus juist helemaal niet. Dus zo'n methode komt hier dan ook weer niet van de grond...

Kortom, we stellen het nog maar eventjes uit. Ze taalt ook nog niet naar de WC ofzo.

Wij bieden gewoon regelmatig potje of wc aan. Vaak wil ze dan ook wel heen. De ene keer plast ze en de andere keer niet. Soms geeft ze zelf aan dat ze moet plassen.
We willen er niet teveel druk achter zetten omdat ze ook bijna grote zus wordt. Dus we zien wel wanneer ze echt zindelijk wordt.

Ik heb Anne (29 november) van de ene op de andere dag geen luier meer aan gedaan. Soms ging dit goed, soms niet. Ze ging dan op het potje.  Op een zondag vroeg ze ineens naar de wc en toen deed ze ineens al haar plasjes daarop. Ook op het kdv is ze droog en ze gaat als ze wat voelt komen. 's Nachts krijgt ze wel een luier aan.  
Zindelijk overdag  is ze nu ongeveer een maand.

mama uit kreta, wat herkenbaar!!!!!!

Bas (24 nov) heeft er gewoon geen zin in. We hebben een week vol gehouden, 15x per dag verschoond of zo, maar nee, meneer plaste gewoon weer in zijn onderbroekje en gaat verder spelen. Dus ik denk ook dat het hier nog niet de tijd is.......
We hebben het weer een beetje opgegeven, proberen het over een tijdje nog wel een keer.

Succes iedereen!

Groetjes Lia

Terug
Bovenaan