pistachnoten

A

Anoniem

Guest
ik wilde even vragen of je met je zwangerschap pistachnoten mag??

vind ze namelijk erg lekker.

alvast bedankt.

Hoi Hoi,

Natuurlijk mag je die eten.
Nog beter zijn cashewnoten. Die bevorderen namelijk de aanmaak van borstvoeding.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan   19102005

hi, noten zijn heel goed voor jou en je kindje, essientiele aminozuren, vetten etc.
let op, probeer niet te veel zout binnen te krijgen, dat is niet zo heel gezond, je kunt beter ongezouten noten kiezen.
gjes Miep36

nog even ter aanvulling (uit de Allerhande )

Ik hoorde dat het eten van noten goed is voor mijn gezondheid. Is dat echt zo?
Eerst het goede nieuws: noten zijn rijk aan gezond onverzadigd vet, voedingsvezels en vitamines en mineralen zoals foliumzuur, magnesium, ijzer, vitamine B6 en E. Uit onderzoek blijkt dat mensen die regelmatig noten eten, minder vaak last hebben van hart- en vaatziekten. Maar... noten zijn calorierijk.  Van alle noten hebben trouwens amandelen en walnoten een streepje voor. Deze noten bevatten nog minder verzadigd vet.

Hallo!

Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar sinds kort zou bekend zijn geworden dat zwangere vrouwen beter geen/ niet teveel pinda's kunnen  eten.
Het eten van pinda's zou kunnen leiden tot allergie bij het kindje.
Eerlijk gezegd vraag ik me af en toe wel af hoe dat nou zit met de voedingsvoorschriften. Ik houd me er natuurlijk netjes aan, maar volgens mij vind je bij heel veel voedingsmiddelen wel iets als je het zou gaan onderzoeken!

Groetjes, Lelie

hi, over die pinda's: het schijnt te worden afgeraden om pinda's te eten als de pinda-allergie in je familie voorkomt. zo niet, dan is de kans niet groter dan anders dat je baby later pinda-allergie ontwikkelt. nou heb ik al helemaal niks met pinda's (ook veel verzadigde vetten en vaak te zout voor mijn smaak)

gjes Miep36

Terug
Bovenaan