Pittig eten

Hoi meiden,

ik vroeg me af of de baby er last van heeft als je erg pittig eet. Weten jullie dit?
Ik wil straks borstvoeding geven en daarbij weet ik dat je sterk gekruid voedsel moet beperken, maar tijdens de zwangerschap toch nog niet??
hoop ik....anders heb ik heel erg medelijden met die kleine.... dan stop ik daar gelijk mee natuurlijk!
 
Tijdens mijn zwangerschap heb ik gewoon scherp gegeten en dat heeft absoluut geen invloed op je kindje hoor. In tegendeel, het kan zelfs zijn dat als je straks bv gaat geven je kindje niet zo gevoelig is voor bepaald voedsel omdat hij/zij het kent uit de zwangerschap.

Smakelijk
 
Hi Maja,

Mijn zus heeft tijdens haar hele zwangerschap erg pittig gegeten, ook sambal en ik doe dat nu ook gewoon. Zelf heb ik al een dochtertje en ook die heeft daar nooit last van gehad. Tijdens haar borstvoeding heb ik wel sterk gekruid voedsel gegeten, maar geen sambal. Ze heeft nooit last gehad van de kruiden, dus ik snapte al die regels niet. Misschien komt het omdat ik zelf uit het warme zuiden kom. Tijdens deze tweede zwangerschap eet ik alles en dus ook sambal, omdat mijn eigen ervaring zegt dat dat goed gaat.
Maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf zeker bij voelt.
Groetjes
 
ja je kan inderdaad alles eten wat je wilt. Als je straks bevallen bent, kun je even wat rustiger aandoen met het pittig eten. maar je merkt vanzelf wanneer je baby daar last van heeft. Toch een kwestie van proberen.
 
Terug
Bovenaan