pittig eten??????

ben nu bijna 9 weken zwanger!
voel me prima, alleen heb ik steken, heel laag onderin mijn buik, eigenlijk vlak bij mijn vagina. weet iemand hoe dat komt?
mijn volgende vraag is of je pittig eten mag eten enz, zoals indisch.
dat doe ik nu wel, maar weet niet of het kwaad kan. jullie????
xxxxxx andrea
 
hoi hoi

ik had/heb deze steken ook en de vk zei dat het bandenpijn is.kun je vooral inde eerste weken en op het einde last van hebben .in principe denk ik dat je gewoon pittig kan eten maar ik merk dat ik flink last van mijn maag/darmen erdoor krijg.
groetjes jacqueline
 
Hoi,
Ik had daar ook last van (toen ik 8 weken was) en bleek een beginnende blaasontsteking te hebben, dat schijnt wel vaker voor te komen tijdens de zwangerschap, dus hou het in de gaten!!
Groetjes daphne
 
Hoi Ann,
Die steken dat is bandenpijn. Gaat meestal vanzelf over, als je pech hebt hou je het een tijdje maar bij de meeste vrouwen is het tijdelijk.

Pittig eten kan je gewoon blijven doen mits je er last van krijgt. Vooral op het eind van je zwangerschap drukt je baarmoeder tegen je maag aan en door het verslappen van de spier kan er maagzuur je slokdarm in 'lopen' wat erg pijnlijk is! Dat kun je vaak voorkomen door pittig eten te laten staan, niet teveel koffie, en evt. wat vanille vla eten als je er last van hebt. Ik heb er ook wat last van gekregen (enige klacht!) maar kan 't zo goed in de hand houden.
Pittig eten kan dus geen kwaad voor de baby maar je kunt zelf last van je maag krijgen, gewoon even ondervinden of dat het geval is. Ik ben nu 33 wk zwanger en moet sinds kort een beetje opletten wat ik eet, meer niet dus je hoort mij niet klagen! Maar een vriendin van mij had bv. met 4,5 mnd al continue last van maagzuur...
 
Terug
Bovenaan