Pittig/heet eten

Volgens mij kan het geen kwaad.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon gegeten wat ik normaal ook at (muv biefstuk en zo), en daar zaten ook pittige en erg gekruide dingen bij.
Sommige stoffen komen wel in het vruchtwater (knoflook bijvoorbeeld geloof ik) en je kindje kan dat wel proeven als hij het doorslikt, maar daar heeft hij geen last van.
Inmiddels geef ik borstvoeding en ze zeggen dat je dan in principe al die dingen ook mag eten... en als je kindje het ook in de baarmoeder al gehad heeft is de kans kleiner dat hij er last van krijgt in de vorm van krampjes en zo.
 
Ik hou niet van heet dus echt heet eet ik niet. Wel knoflook maar dat is gezond.
N.a.v. de reacties die ik hier lees wil ik nog wel het volgende zeggen: Biefstuk mag je gewoon eten, MITS goed doorbakken. Mijn man haalt kogelbiefstuk die hij in kleine stukjes snijdt, die marineert hij en zo is alles wel gaar maar nog steeds mals. Tipje dus!
En volgens een vriendin van mij mag je inderdaad niet te heet/pittig eten als je borstvoeding geeft. Maar ja misschien heeft het er inderdaad mee te maken of je kindje er echt last van heeft.
 
Op de voorlichtingsavond over borstvoeding adviseerden ze te eten zoals je normaal ook eet (dus als je normaal ook pittig eet is dat geen probleem), en pas aanpassingen in je voeding te doen als je merkt dat je kindje er last van heeft... lastig daarbij is alleen dan vrijwel alle kinderen wel krampjes krijgen, dus hoe weet je dan waarvan het is?

Ik geef nu 4 weken borstvoeding en één keer heeft Lennard flinke krampjes gehad die mogelijk zouden kunnen komen omdat ik pittig gegeten had (hoewel hij ook net een regeldag had en dat zou het ook geweest kunnen zijn).
Verder heb ik normaal gegeten, ook knoflook en andere kruiden, chinees, uien etc en ik heb verder geen relatie met krampjes ontdekt.

N.
 
Ik merk alleen dat ik zelf nogal last krijg van krampjes (winderigheid) als ik knoflook eet. En dat is niet prettig met een baby in de buik die erg reageert op mijn darmbewegingen... dus ik eet tegenwoordig wat minder knoflook. Maar als je er geen last van hebt kan jet het volgens mij gewoon eten. Je bent niet ziek, maar zwanger!
 
zeker is pittig eten niet schadelijk. alleen bij borstvoeding kan je kindje erop reageren dat het buikkrampjes krijgt, maar schadelijk is het zeker niet.
en als je logisch nadenkt: wat denk je dat ze in indonesie en thailand allemaal eten????!!!

gr. sandy
 
Terug
Bovenaan