Pizza

Ahum,

Ik heb afgelopen week zeker 3 keer pizza gegeten..is dat erg?

Trouwens even een vraagje over pizza,

De kaas die erop zit he, dus een "gewone" pizza, moet je je daar druk om maken? Want over het algemeen zit er mozarella op   en gezien het verhit word kan het dan kwaad?

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Oh ja ik begin ook erg paranoia te worden over bijvoorbeeld kant en klaar broodjes bij de AH bijv met tonijn enzo...Hoe gaan jullie trouwens om met buiten de deur eten?

Liefs Aicha.

3 keer in de week pizza eten kan wel een keer, maar moet natuurlijk niet elke week! Het is wel belangrijk om gevarieerd en gezond te eten en dat is pizza nou ook weer niet echt. Maarja als je er fruit en groente naast eet zal het wel geen kwaad kunnen denk ik.

Mozzarella mag je volgens mij gewoon eten omdat het gemaakt is van gepasteuriseerde melk. Kazen die gemaakt zijn van ongepasteuriseerde melk kan je beter laten staan, zoals camembert, brie  enzo. (staat vaak wel op de verpakking)

Ik ben zelf inderdaad ook heel voorzichtig geworden. Ben nog maar net zwanger maar heb (voordat ik het wist) wel allemaal dingen gegeten die je niet mag (of beter niet kan)  eten als je zwanger bent. Schoot natuurlijk direct in de stress!!

Ik denk dat je gewoon op moet letten op wat je eet. Misschien kan je inderdaad beter die broodjes van de AH laten staan als je er de kriebels van krijgt. Bij twijfel niet doen!!

Veel liefs Tina
(5 weken)

Hoi,

Nee joh, tuurlijk kan het geen kwaad om 3 x pizza te eten. Ik bedenk me dan maar ; vrouwen in een arm land met veel minder te eten krijgen ook gezonde kinderen! Ja toch, het gaat vooral om jezelf dat je zelf genoeg vitaminen binnen krijg en beter 3 x pizza eten dan 3 keer je avondeten overslaan...of uitkotsten.
En over de broodjes van de AH moet je je geen zorgen maken. Waarvoor ben je bang dan?
Wat je gewoon niet mag eten is;
Rauw vlees (osseworst, filet american enz)
Rauwe melk (zit in verse briesoorten, dus niet uit de supermarkt)
en voorverpakte zalm.
Verder mag je rustig alles eten hoor! Niet te druk maken over dingen.
Groetjes Mickey (17wk)

Hi,

Ja lekker he pizza !
Volgens mij is er in principe niks mis mee om pizza te eten, de kaas wordt ook
dusdannig verhit dat het zoiezo geen kwaad kan en bovendien is mozarella gepasteuriseerd.
Je mist alleen wel je dagelijkse hoevelheid groenten.

Nou heb ik misschien een goede en vooral lekkere tip !
Sinds een tijdje maak ik zelf pizza.

Een simpele (dunne) bodem ( bloem / gist / water )
En dan beleg ik hem met tomatensaus verse paprika / tomaat /
artisjok / olijven / rode ui / geraspte kaas en/ chorizo of parmaham etc. etc.
Vele andere combi's mogelijk en zo kan je makkelijk 3 keer gevarieerd pizza eten !
Hierbij nog een verse rucola salade met parmezaan.
En je hebt een gezonde, volledige maaltijd en pizza !

Eet smakkelijk !

aicha,

klinkt misschien onaardig maar meid ga nu gewoon eens genieten van je zwangerschap en maak je niet zo druk. stress is veel erger voor je kleine hummel dan pizza eten.. geloof me!!

groetjes ini

Terug
Bovenaan