plaats bevalling

Hallo meiden,

Het is gelukkig nog niet zo ver,ik ben nu bijna 19 weken,maar ik denk wel na over de bevalling.
Ik zou graag thuis bevallen maar vraag me af wat dan de beste plek is.
Het kan natuurlijk in je eigen bed(op klossen)maar nu bedacht ik dat het ook wel in de badkamer zou kunnen(ook practisch i.v.m. evt. gespetter) maar is dat nou een heel gek idee of zijn er meer mensen die dat gedaan hebben?
Graag jullie reacties.

b.v.d. groetjes van Harma.

niet rot bedoeld maar heb jij dan zo een grote badkamer. zodat de verloskundige om het bed heen kan lopen en je man en kraamhulp erbij kunnen staan met genoeg verlichting. Vaak zie je niet van die grote badkamers meer tegenwoordig namelijk

Wie zegt dat je in bed moet bevallen Marianne?
Wat denk je van het bad, de douche, hurkend bedoel ik dan en wat te denken van op handen en knieën?

Heerlijke baringshoudeingen. Ook kun je de baarkuk in de douche zetten.
Ik vind het helemaal geen raar probleem.

Succes, vroedvrouw.

Hoi Marianne,
Ik zat er zelf ook aan te denken. Ik heb een inloopdouche, zonder drempels dus en ik wil graag op de baarkruk bevallen. Bij ons is de douche daar ruim genoeg voor en mijn vriend vond het helemaal een geweldig idee, hij ziet vooral die troep voor zich en die ziet ie liever in de badkamer. Zorg alleen wel voor een goede zaklamp, die het doet ook!!
Succes

Hoi Marianne,
Ik ben een poosje geleden bevallen van een gezonde zoon. De weeën heb ik opgevangen in bad (hoeft verder niemand bij, alleen je partner maar die gaat dan maar ff op de wc ernaast ziiten ofzo!!). Ik vond dit erg fijn, met name tussen de weeën door is het heerlijk in het warme water. Voor het echte werk ben ik uiteindelijk toch naar m'n slaapkamer gegaan, waar ik op de baarkruk ben bevallen. Dat gespetter valt trouwens wel mee hoor! Dat vangen ze keurig op in een po (krijg je van de thuiszorg, samen met de klossen voor je bed). En verder...gewoon datgene doen dat jou het meest aanspreekt!! Heel veel succes!!

Terug
Bovenaan