Placenta aan de buikwand / anterior placenta.

Hallo!

Momenteel ben ik 15 weken zwanger van mijn eerste kindje en kan ik echt niet wachten tot ik de schopjes en bewegingen voel. Ik merk niet zo veel van m’n zwangerschap dus vind het erg spannend tussen de afspraken bij de verloskundige.

Ik heb de placenta aan de buikwand en daardoor kan het dus nog langer duren voordat ik wat voel. Wanneer voelden jullie je baby bij een buikwand placenta?

Ik had ook de placenta aan de voorkant. Ik voelde de baby eerst als een soort plopjes in mijn darmen. En later zachte kieteltjes in de buurt van mijn blaas. Al voor ik de baby volgens de verloskundige kon voelen. Maar later de toen de bewegingen sterker werden, was ik er wel zeker van dat een aantal van die dingen waarvan ik vermoedde dat het de baby was, ook echt de baby was.
Aan de buitenkant voelbare en zichtbare bewegingen had ik wel wat minder. Volgens mij wel gewoon vanaf dat andere zwangere vrouwen het ook hadden. Maar in eerste instantie vooral bij mijn ribben, waar de placenta denk ik niet zat.

Bij mij ligt de placenta ook voor. Ik voelde de eerste schopjes vanaf week 20. Ik voelde het nooit als “vlinders” of “bubbels” zoals anderen het omschrijven, maar gelijk als zachte schopjes. Ook bijna gelijk voelbaar aan de buitenkant (ben wel erg slank en weinig spieren). Eerst voelde ik de schopjes alleen aan de zijkanten en na ruim een week ook in het midden (achter de placenta).

Ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje en bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik begon vanaf week 20 de "plopjes" en schopjes echt duidelijk te voelen. Ik ben nu 24 weken zwanger en ik kan de schopjes nu soms ook aan de buitenkant voelen als ik mijn hand op mijn buik leg. Geniet van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan